Καμία σαφή απάντηση δεν δίνει ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης Σταύρος Καλογιάννης, απαντώντας στην ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή η βουλευτής Σερρών και αντιπρόεδρος του Σώματος Μαρία Κόλλια – Τσαρουχά, σχετικά με την κατασκευή των διοδίων Μουσθένης
Όπως επισημαίνεται στην απάντηση «η «Εγνατία Οδός ΑΕ» εξετάζει όλες τις εναλλακτικές λύσεις για την τοποθέτηση και λειτουργία σταθμών διοδίων που είναι αναγκαίοι, για την κάλυψη των αναγκών συντήρησης και λειτουργίας της οδού και την αποτελεσματική παροχή των αναγκαίων υπηρεσιών προς τους χρήστες της. Σημειώνεται ότι για τις ανάγκες αυτές ορθό είναι να επιβαρύνονται οι χρήστες του αυτοκινητόδρομου και όχι οι Έλληνες πολίτες στο σύνολό τους. Το υπουργείο και η Εγνατία Οδός ΑΕ μεριμνούν για την ορθολογική τιμολόγηση των διοδίων στην Εγνατία Οδό. Επισημαίνεται ότι μελετάται η εφαρμογή εκπτωτικής πολιτικής για τους συχνούς χρήστες ενώ η στρατηγική της «Εγνατία Οδός ΑΕ» περιλαμβάνει την υλοποίηση συστήματος ολοκληρωμένου συστήματος με σκοπό την ορθολογική και αναλογική κατανομή του κόστους στους χρήστες της οδού».
Παράλληλα όσον αφορά τον Σταθμό Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών Νέας Καρβάλης, ο αναπληρωτής υπουργός, στην απάντησή του αναφέρει πως «με την υπ’ αριθμ. 662/8/17.3.2011 απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της εταιρίας εγκρίθηκε η διεξαγωγή διαγωνισμού επιλογής Αναδόχου Παραχώρησης για την ανάπτυξη, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του Σταθμού Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) Καρβάλης στον αριστερό κλάδο στη ΧΘ 486 της Εγνατίας Οδού. Για την κατασκευή του ΣΕΑ Καρβάλης υπάρχει διαθεσιμότητα έκτασης 40 στρεμμάτων περίπου και έχει εκδοθεί η υπ’ αριθμ. Οικ. 129869/07.09.10 ΚΥΑ έγκρισης περιβαλλοντικών όρων. Η δημοπράτηση αυτού του ΣΕΑ έγινε στις 12.12.2011 και εγκρίθηκε η ανάθεση του στην εταιρία «Ιόνιος ΑΕ» με διάρκεια παραχώρησης τα 30 έτη. Η προσυμβατική διαδικασία ολοκληρώθηκε και υπάρχει θετικό πόρισμα του Ελεγκτικού Συνεδρίου σχετικά με τη νομιμότητα της διαγωνιστικής διαδικασίας. Αναμένεται η σύναψη της σχετικής σύμβασης».
Υπενθυμίζεται ότι στην ερώτησή της η κα Κόλλια – Τσαρουχά, ρωτούσε τον υπουργό: «Γνωρίζετε, ότι η τοποθέτηση επιπλέον σταθμού διοδίων θα αναγκάσει μεγάλο μέρος των οδηγών και κυρίως των βαρέων φορτηγών μεταφοράς εμπορευμάτων, να χρησιμοποιούν το παλιό και διάσπαρτο από τα γνώριμα μικρά εκκλησάκια που σηματοδοτούν το θάνατο από τροχαίο δυστύχημα, Εθνικό δίκτυο, περνώντας μέσα από χωριά, με ό,τι κινδύνους και κόστος για το κράτος (δημόσιο ταμείο, αρμόδιες υπηρεσίες ΟΤΑ) μπορεί να επιφέρει μια τέτοια απόφαση (τροχαία δυστυχήματα, έξοδα συντήρησης του δρόμου κλπ); Με βάση την απόφαση της εταιρίας «Εγνατία Οδός ΑΕ» για την τοποθέτηση ενός ακόμη, εκτός του αρχικού σχεδιασμού, σταθμού διοδίων, ανατρέπεται η συνολική χωροθέτηση η οποία είχε εγκριθεί με τον Ν.3481/2006; Επειδή σύμφωνα με δημοσιεύματα οι σύμβουλοι της παραχώρησης του οδικού άξονα φέρεται να εισηγούνται την δημιουργία 19 συνολικά σταθμών διοδίων σε όλο το μήκος του δρόμου, ποιος είναι ο τελικός αριθμός των σταθμών διοδίων που έχουν αποφασιστεί να λειτουργήσουν; Γνωρίζει η κυβέρνηση, ότι με τη λειτουργία επιπλέον σταθμών διοδίων ακόμη και με μειωμένο αντίτιμο σε μια οδό με ιδιαίτερα αυξημένη κίνηση, θα δημιουργηθούν πρόσθετα προβλήματα στον οικογενειακό προϋπολογισμό μάλιστα σε μια περίοδο οξείας οικονομικής κρίσης και που πλήττει χιλιάδες νοικοκυριά της περιοχής; Πως προτίθεται η κυβέρνηση να αντιμετωπίσει το σοβαρό ζήτημα όσον αφορά τους συχνούς χρήστες της οδού; Στασιμότητα εξακολουθεί να παρατηρείται με το μείζον θέμα της λειτουργίας του Σταθμού Εξυπηρέτησης Αυτοκινήτων (ΣΕΑ) στη Νέα Καρβάλη, καθώς, αν και έχει ορισθεί ανάδοχος, το έργο δεν έχει ακόμη ξεκινήσει. Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες , προκειμένου να προχωρήσει ο σταθμός , πρέπει η περιοχή που έχει επιλεγεί , να αποχαρακτηριστεί από αναδασωτέα, απόφαση την οποία δεν έχει λάβει ακόμη το αρμόδιο δασαρχείο. Τι μέτρα προτίθεται να λάβει το υπουργείο για το ζήτημα της λειτουργίας του ΣΕΑ Νέας Καρβάλης;».
(Πηγή - Περισσότερες πληροφορίες: Εφημερίδα "Εβδόμη")
Όπως επισημαίνεται στην απάντηση «η «Εγνατία Οδός ΑΕ» εξετάζει όλες τις εναλλακτικές λύσεις για την τοποθέτηση και λειτουργία σταθμών διοδίων που είναι αναγκαίοι, για την κάλυψη των αναγκών συντήρησης και λειτουργίας της οδού και την αποτελεσματική παροχή των αναγκαίων υπηρεσιών προς τους χρήστες της. Σημειώνεται ότι για τις ανάγκες αυτές ορθό είναι να επιβαρύνονται οι χρήστες του αυτοκινητόδρομου και όχι οι Έλληνες πολίτες στο σύνολό τους. Το υπουργείο και η Εγνατία Οδός ΑΕ μεριμνούν για την ορθολογική τιμολόγηση των διοδίων στην Εγνατία Οδό. Επισημαίνεται ότι μελετάται η εφαρμογή εκπτωτικής πολιτικής για τους συχνούς χρήστες ενώ η στρατηγική της «Εγνατία Οδός ΑΕ» περιλαμβάνει την υλοποίηση συστήματος ολοκληρωμένου συστήματος με σκοπό την ορθολογική και αναλογική κατανομή του κόστους στους χρήστες της οδού».
Παράλληλα όσον αφορά τον Σταθμό Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών Νέας Καρβάλης, ο αναπληρωτής υπουργός, στην απάντησή του αναφέρει πως «με την υπ’ αριθμ. 662/8/17.3.2011 απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της εταιρίας εγκρίθηκε η διεξαγωγή διαγωνισμού επιλογής Αναδόχου Παραχώρησης για την ανάπτυξη, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του Σταθμού Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) Καρβάλης στον αριστερό κλάδο στη ΧΘ 486 της Εγνατίας Οδού. Για την κατασκευή του ΣΕΑ Καρβάλης υπάρχει διαθεσιμότητα έκτασης 40 στρεμμάτων περίπου και έχει εκδοθεί η υπ’ αριθμ. Οικ. 129869/07.09.10 ΚΥΑ έγκρισης περιβαλλοντικών όρων. Η δημοπράτηση αυτού του ΣΕΑ έγινε στις 12.12.2011 και εγκρίθηκε η ανάθεση του στην εταιρία «Ιόνιος ΑΕ» με διάρκεια παραχώρησης τα 30 έτη. Η προσυμβατική διαδικασία ολοκληρώθηκε και υπάρχει θετικό πόρισμα του Ελεγκτικού Συνεδρίου σχετικά με τη νομιμότητα της διαγωνιστικής διαδικασίας. Αναμένεται η σύναψη της σχετικής σύμβασης».
Υπενθυμίζεται ότι στην ερώτησή της η κα Κόλλια – Τσαρουχά, ρωτούσε τον υπουργό: «Γνωρίζετε, ότι η τοποθέτηση επιπλέον σταθμού διοδίων θα αναγκάσει μεγάλο μέρος των οδηγών και κυρίως των βαρέων φορτηγών μεταφοράς εμπορευμάτων, να χρησιμοποιούν το παλιό και διάσπαρτο από τα γνώριμα μικρά εκκλησάκια που σηματοδοτούν το θάνατο από τροχαίο δυστύχημα, Εθνικό δίκτυο, περνώντας μέσα από χωριά, με ό,τι κινδύνους και κόστος για το κράτος (δημόσιο ταμείο, αρμόδιες υπηρεσίες ΟΤΑ) μπορεί να επιφέρει μια τέτοια απόφαση (τροχαία δυστυχήματα, έξοδα συντήρησης του δρόμου κλπ); Με βάση την απόφαση της εταιρίας «Εγνατία Οδός ΑΕ» για την τοποθέτηση ενός ακόμη, εκτός του αρχικού σχεδιασμού, σταθμού διοδίων, ανατρέπεται η συνολική χωροθέτηση η οποία είχε εγκριθεί με τον Ν.3481/2006; Επειδή σύμφωνα με δημοσιεύματα οι σύμβουλοι της παραχώρησης του οδικού άξονα φέρεται να εισηγούνται την δημιουργία 19 συνολικά σταθμών διοδίων σε όλο το μήκος του δρόμου, ποιος είναι ο τελικός αριθμός των σταθμών διοδίων που έχουν αποφασιστεί να λειτουργήσουν; Γνωρίζει η κυβέρνηση, ότι με τη λειτουργία επιπλέον σταθμών διοδίων ακόμη και με μειωμένο αντίτιμο σε μια οδό με ιδιαίτερα αυξημένη κίνηση, θα δημιουργηθούν πρόσθετα προβλήματα στον οικογενειακό προϋπολογισμό μάλιστα σε μια περίοδο οξείας οικονομικής κρίσης και που πλήττει χιλιάδες νοικοκυριά της περιοχής; Πως προτίθεται η κυβέρνηση να αντιμετωπίσει το σοβαρό ζήτημα όσον αφορά τους συχνούς χρήστες της οδού; Στασιμότητα εξακολουθεί να παρατηρείται με το μείζον θέμα της λειτουργίας του Σταθμού Εξυπηρέτησης Αυτοκινήτων (ΣΕΑ) στη Νέα Καρβάλη, καθώς, αν και έχει ορισθεί ανάδοχος, το έργο δεν έχει ακόμη ξεκινήσει. Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες , προκειμένου να προχωρήσει ο σταθμός , πρέπει η περιοχή που έχει επιλεγεί , να αποχαρακτηριστεί από αναδασωτέα, απόφαση την οποία δεν έχει λάβει ακόμη το αρμόδιο δασαρχείο. Τι μέτρα προτίθεται να λάβει το υπουργείο για το ζήτημα της λειτουργίας του ΣΕΑ Νέας Καρβάλης;».
(Πηγή - Περισσότερες πληροφορίες: Εφημερίδα "Εβδόμη")
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου