Η υποχρέωση που έχει η «Εγνατία Οδός» να ενημερώσει τους φορείς και τους πολίτες της περιοχής για την τιμολογιακή της πολιτική, και μέχρι τότε να «παγώσουν» οι εργασίες κατασκευής σταθμών διοδίων, τονίστηκε κατά τη διάρκεια σύσκεψης φορέων του νομού, που πραγματοποιήθηκε χθες το μεσημέρι στο γραφείο του ανριπεριφερειάρχη Καβάλας Αρχέλαου Γρανά.
Στη σύσκεψη συμμετείχαν εκτός από τον κ. Γρανά, ο δήμαρχος Καβάλας Κωστής Σιμιτσής, ο δήμαρχος Παγγαίου Βασίλης Ξουλόγης, ο δήμαρχος Νέστου Σάββας Μιχαηλίδης, ο θεματικός αντιπεριφεριάρχης Ανάπτυξης Γιώργος Γερομάρκος, ο πρόεδρος του ΤΕΕ-ΑΜ Λάζαρος Βασιλειάδης, ο πρόεδρος του Βιοτεχνικού Πάρκου Καβάλας Μάκης Παπαδόπουλος, ως εκπρόσωπος του Επιμελητηρίου Καβάλας ο Παναγιώτης Αγγελίδης, ο περιφερειακός σύμβουλος Γιώργος Χριστοδουλίδης, και ως εκπρόσωπος του βουλευτή Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας Ντίνου Κλειτσιώτη ο Γιώργος Κλειτσιώτης.
Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης, μεταξύ άλλων αποφασίστηκε ότι δεν θα γίνουν δεκτά διόδια στην περιοχή αν η Εγνατία δεν αποσαφηνίσει την τιμολογιακή πολιτική της. Τονίστηκε ότι πρέπει να ληφθούν οριστικές αποφάσεις από την Εγνατία σχετικά με την τιμολογιακή της πολιτική, η οποία θα διαμορφωθεί ανάλογα με την χιλιομετρική απόσταση που θα κάνουν οι χρήστες της οδού, αλλά και το κόστος που θα βαρύνει αυτούς που την χρησιμοποιούν. Επίσης τονίστηκε ότι πρέπει να ενημερωθεί ο βουλευτής Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας, Γιάννης Πασχαλίδης, ώστε να πραγματοποιήσει τη συνάντηση με τον αρμόδιο υφυπουργό και να του ζητήσει να σταματήσει κάθε είδους εργασία κατασκευής διοδίων μέχρι να υπάρξει ενημέρωση από την εταιρία. Επίσης να διευκρινιστεί από την εταιρία για το αν θα κατασκευάσει, όπου αυτή επιλέξει, ηλεκτρονικά διόδια επί της Εγνατίας Οδού.
Οι δηλώσεις
Σε δηλώσεις του ο κ. Γρανάς τόνισε πως «περιμέναμε από καιρό να γίνει η διακήρυξη για τα ηλεκτρονικά διόδια, διότι αυτό είχε πει η «Εγνατία ΑΕ» όταν ήταν πρόεδρος ο κ Τσακλίδης. Φαίνεται ότι αυτό δεν προχώρησε και αποφάσισαν να δημιουργήσουν τους νέους σταθμούς διοδίων. Το σοβαρό θέμα είναι η τιμολογιακή πολιτική, που θα πρέπει να συνάδει με τα οικονομικά δεδομένα της χώρας ώστε να μην χρειάζεται ένα τεράστιο ποσόν για τις μετακινήσεις. Διότι η Εγνατία είναι ένας δρόμος που πρέπει να χρησιμοποιείται από όλους και η μεταφορά των εμπορευμάτων να γίνεται σε λογικά όρια. Εκείνο που μας ενδιαφέρει αυτή την στιγμή ιδιαίτερα, είναι το τιμολόγιο να κρατηθεί όσο το δυνατόν χαμηλότερα. Το που θα τοποθετηθούν τα διόδια θα αποφασιστεί μετά από συνάντηση με τον βουλευτή κ. Πασχαλίδη και τον αρμόδιο υφυπουργό για να κουβεντιάσουμε το μέρος που θα τοποθετηθούν. Είμαστε σε αναμονή γι αυτό έγινε και η διακοπή της κατασκευής των διοδίων στην Μουσθένη. Ακούγονται διάφορα χωρίς να έχουμε καμία ενημέρωση από κανέναν. Μετά όταν αυτή θα υπάρξει θα κάνουμε τις προτάσεις μας στους αρμόδιους».
Ο κ. Σιμιτσής από την πλευρά του δήλωσε πως «αυτή η σύσκεψη θα πρέπει να πιέσει την «Εγνατία ΑΕ» να μας δώσει τα στοιχεία εκείνα που την οδηγούν να πάρει τις συγκεκριμένες αποφάσεις. Από την δική μου πλευρά δεν είμαι αρνητικός στα διόδια, δεδομένου ότι πρέπει να συντηρηθεί ο δρόμος από τους χρήστες, που είναι και ο πιο δημοκρατικός τρόπος και όχι από την φορολογία όλων, αλλά μόνο από όσους την χρησιμοποιούν. Δεν μπορούμε να ζητάμε να πληρώνουν διόδια οι νησιώτες. Θα πρέπει όμως όλα να γίνουν με τέτοιο τρόπο που δεν θα καταδικάζεται η περιοχή μας σε μαρασμό, να μην οδηγήσει τις τουριστικές επιχειρήσεις στο κλείσιμο και τις εμπορικές σε αδυναμία να λειτουργούν από το υπερβολικό μεγάλο κόστος. Για το τι θα κάνουμε μόνο από την Εγνατία ΑΕ θα πάρουμε τα στοιχεία αυτά και με βάση αυτών θα κάνουμε και μείς τις δικές μας αναλύσεις. Προς το παρόν λέμε όχι στα διόδια της Μουσθένης και καλούμε την Εγνατία ΑΕ να σταματήσει κάθε ενέργεια μέχρι να μας πει ποιος είναι ο καταλληλότερος δρόμος για την ανάπτυξη της περιοχής μας».
Σε δηλώσεις του ο κ. Ξουλόγης παρατήρησε πως «πριν από δύο εβδομάδες είχαμε επισκεφτεί με τον κ. Σιμιτσή τον πρόεδρο της Εγνατίας για το πρόβλημα των διοδίων, για τους κάθετους άξονες, για την περιμετρική της Καβάλας κλπ. Του θέσαμε υπόψη ότι είναι λάθος η χωροθέτηση για την κατασκευή διοδίων στο συγκεκριμένο σημείο όπου ήδη ξεκίνησαν οι εργασίες και του προτείναμε ένα άλλο σημείο. Μας είπε ότι το θέμα δεν είναι δικό του αλλά του κ. Καλογιάννη που είναι ο πλέον αρμόδιος υφυπουργός. Εμείς προσπαθήσαμε να κλείσουμε ραντεβού με τον κ. Καλογιάννη, αλλά εντωμεταξύ ενημερωθήκαμε από τα ΜΜΕ ότι ξεκίνησαν οι εργασίες στη Μουσθένη. Τη Δευτέρα το βράδυ πήραμε ομόφωνη απόφαση στο ΔΣ να σταματήσουμε την Τρίτη το πρωί τις εργασίες, προκειμένου να πραγματοποιηθεί αυτή η σύσκεψη και να πάρουμε μία απόφαση. Δεν λέμε να μην κατασκευαστούν διόδια, αλλά, όχι σε αυτή τη λανθασμένη χωροθέτηση».
Για το θέμα ο κ. Μιχαηλίδης δήλωσε πως «είναι γεγονός πως υπάρχει μια υπογεγραμμένη σύμβαση από το δημόσιο, όταν αυτός ο δρόμος δημοπρατήθηκε έτσι ώστε οι συμμετέχοντες να έχουν ιδία συμμετοχή στο κόστος του έργου και ταυτόχρονα με την τοποθέτηση των διοδίων να εισπράττουν. Θεωρώ ότι η λειτουργία των διοδίων όπως έχει δημιουργηθεί εξ αρχής, ήταν εσφαλμένη. Βέβαια σήμερα αυτό δεν μπορεί να αλλάξει. Αν δούμε σε άλλες χώρες ο κάθε χρήστης της οδού ανάλογα με τα χιλιόμετρα να πληρώνει κάτι που δεν συμβαίνει στην Ελλάδα. Αυτονόητα λοιπόν δημιουργούνται αδικίες . Δεν ξέρω κατά πόσο θα εξυγιανθεί αυτό με επιπλέον σταθμούς, όμως το οικονομικό μέγεθος θα πρέπει να είναι προσαρμοσμένο στην ελληνική πραγματικότητα.. αυτή είναι η δική μου θέση. Παραδείγματα στο εξωτερικό έχουμε με διόδια στις εξόδους των πόλεων, ώστε όλοι να πληρώνουν ανάλογα με τα χιλιόμετρα που έκαναν. Εδώ στην Ελλάδα έχουμε αντιστροφή Θα περιμένουμε να δούμε τα νέα δεδομένα και την σύμβαση που έχει υπογραφεί και αν αυτή τώρα τροποποιείται για πιο λόγο γίνεται. Όλα θα απαντηθούν. Το ΤΕΕ που θα βάλει τους τεχνικούς όρους θα βάλει ένα μέτρο που από μας θα εκτιμηθούν δεόντως».
Από την πλευρά του ο κ. Βασιλειάδης ανέφερε πως «η πρόταση του Τεχνικού Επιμελητηρίου είναι να μην κατασκευαστεί κανένα άλλο διόδιο πέρα από αυτά που ήδη υπάρχουν στην Περιφέρειά μας. Αν είναι δε δυνατόν να ξηλώσουμε και αυτά που υπάρχουν. Τα διόδια είναι ένα πρόσθετο μέτρο που η κοινωνία δεν μπορεί να το σηκώσει γι αυτό και σχηματικά λέω ότι η κατασκευή των διοδίων είναι «μπάρες για την απομόνωση της Περιφέρειάς μας». Πρέπει όλοι οι φορείς να φροντίσουν να έχουν θέση για να στείλουμε με τελεσίγραφο ότι σε δέκα μέρες θέλουμε σαφή απάντηση από την εταιρία για την ματαίωση κάθε κατασκευής διοδίων. Διαφορετικά πρέπει όλη η Περιφέρεια και ο Νομός μας ιδιαίτερα να αντιδράσει και τρόποι αντίδρασης υπάρχουν. Όταν η κοινωνία καταρρέει, όταν ο κόσμος δεν έχει να φάει, όταν η ανεργία έχει φτάσει το 30%, όταν όλοι οι επιστήμονες λένε ότι πάνω από αυτό το ποσοστό θα υπάρξει έκρηξη, δεν έχουμε την πολυτέλεια να δεχόμαστε και νέα μέτρα όπως αυτό. Δεν έχει καμία σχέση με την συντήρηση του δρόμου, παρά ένα δέλεαρ προς τον υποψήφιο ιδιώτη που θέλει να πάρει την «Εγνατία Οδό Α.Ε». Αν είχαμε μια εύρωστη κοινωνία σαφώς θα μιλούσαμε και για διόδια και για χίλια δύο πράγματα».
Ο κ. Αγγελίδης δήλωσε πως «σε ότι αφορά την επικείμενη δημιουργία ενός νέου σταθμού διοδίων η θέση του Επιμελητηρίου είναι η εξής: Σε μια εποχή και βαθιάς και παρατεταμένης οικονομικής ύφεσης, κάθε νέο εισπρακτικό ή ταμειακό μέτρο επιδεινώνει την ήδη βεβαρυμμένη κατάσταση και ως τέτοιο φαίνεται η δημιουργία ενός ακόμη σταθμού διοδίων. Ο συγκεκριμένος σταθμός και δεν συμβάλλει στην τουριστική ανάπτυξη της περιοχής και στην μείωση της τιμής των προϊόντων επιβαρύνοντας τα με μεγαλύτερο κόστος μεταφοράς και φυσικά επιβαρύνει τις επαγγελματικές και όχι μόνο μετακινήσεις των πολιτών. Δεδομένων όλων αυτών είμαστε αντίθετοι στη δημιουργία ενός σταθμού, πολλώ δε μάλλον περισσοτέρων. Για εκείνο που δεν μας έχουν πείσει είναι το πώς και πόσο κοστολογούν την χρήση του δρόμου με την έννοια ότι ακόμα κι αν συμφωνούσαμε σε μια ενδεχόμενη αύξηση, αυτή θα μπορούσε να γίνει με άλλους τρόπους, όπως κατά την ευρωπαϊκή τακτική που μιλά για ηλεκτρονικά διόδια, με άλλους τρόπους και όχι με την δημιουργία ενός ακόμη σταθμού που επιβαρύνει και το κόστος συντήρησης και το κόστος λειτουργίας του δρόμου».
Τέλος, ο κ. Κλειτσιώτης σχολίασε πως «πρώτα απ όλα χρειάζεται μια καλή ενημέρωση για να υπάρξει και θέση στο θέμα των διοδίων. Η άποψή μου, που συνάδει με του βουλευτή είναι ότι το θέμα αυτό θέλει να ερευνηθεί περισσότερο. Αυτή είναι μια πρόχειρη τοποθέτηση. θα πρέπει να γίνει έρευνα από την εταιρία. Αυτό που χρειάζεται είναι η τοποθέτηση των ηλεκτρονικών διοδίων που θα είναι πιο δίκαια. Η δική μου προσωπική άποψη είναι πως βλέπω ένα κόστος μεγάλο για την εξυπηρέτηση του δρόμου, της συντήρησης και πρέπει από κάπου να έχουμε εισοδήματα. Εκείνο που δεν γνωρίζω είναι τι δεσμεύσεις έχει αναλάβει η πολιτεία έναντι της Εγνατίας Α.Ε . θα πρέπει να γίνει ενημέρωση και αν υπάρχουν δεσμεύσεις θα πρέπει να ανατρέψουμε ένα κατεστημένο, μια σύμβαση. Μπορεί να αλλάξει, μπορεί να κυρωθεί. Ομολογουμένως λίγο ασχολήθηκα με το θέμα και περιμένω από τους δημοσιογράφους περισσότερη ενημέρωση. Όμως αυτό είναι αρκετό; Δεν θα έπρεπε να έχουμε πλήρη ενημέρωση από την εταιρία, ή το κράτος; Εκείνος που θα μπορούσε να μας πληροφορήσει πλήρως είναι ο κ. Τσακλιδης που έχει αποχωρήσει από την “Εγνατία ΑΕ”».
(Πηγή - Περισσότερες πληροφορίες: Εφημερίδα "Εβδόμη")
Στη σύσκεψη συμμετείχαν εκτός από τον κ. Γρανά, ο δήμαρχος Καβάλας Κωστής Σιμιτσής, ο δήμαρχος Παγγαίου Βασίλης Ξουλόγης, ο δήμαρχος Νέστου Σάββας Μιχαηλίδης, ο θεματικός αντιπεριφεριάρχης Ανάπτυξης Γιώργος Γερομάρκος, ο πρόεδρος του ΤΕΕ-ΑΜ Λάζαρος Βασιλειάδης, ο πρόεδρος του Βιοτεχνικού Πάρκου Καβάλας Μάκης Παπαδόπουλος, ως εκπρόσωπος του Επιμελητηρίου Καβάλας ο Παναγιώτης Αγγελίδης, ο περιφερειακός σύμβουλος Γιώργος Χριστοδουλίδης, και ως εκπρόσωπος του βουλευτή Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας Ντίνου Κλειτσιώτη ο Γιώργος Κλειτσιώτης.
Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης, μεταξύ άλλων αποφασίστηκε ότι δεν θα γίνουν δεκτά διόδια στην περιοχή αν η Εγνατία δεν αποσαφηνίσει την τιμολογιακή πολιτική της. Τονίστηκε ότι πρέπει να ληφθούν οριστικές αποφάσεις από την Εγνατία σχετικά με την τιμολογιακή της πολιτική, η οποία θα διαμορφωθεί ανάλογα με την χιλιομετρική απόσταση που θα κάνουν οι χρήστες της οδού, αλλά και το κόστος που θα βαρύνει αυτούς που την χρησιμοποιούν. Επίσης τονίστηκε ότι πρέπει να ενημερωθεί ο βουλευτής Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας, Γιάννης Πασχαλίδης, ώστε να πραγματοποιήσει τη συνάντηση με τον αρμόδιο υφυπουργό και να του ζητήσει να σταματήσει κάθε είδους εργασία κατασκευής διοδίων μέχρι να υπάρξει ενημέρωση από την εταιρία. Επίσης να διευκρινιστεί από την εταιρία για το αν θα κατασκευάσει, όπου αυτή επιλέξει, ηλεκτρονικά διόδια επί της Εγνατίας Οδού.
Οι δηλώσεις
Σε δηλώσεις του ο κ. Γρανάς τόνισε πως «περιμέναμε από καιρό να γίνει η διακήρυξη για τα ηλεκτρονικά διόδια, διότι αυτό είχε πει η «Εγνατία ΑΕ» όταν ήταν πρόεδρος ο κ Τσακλίδης. Φαίνεται ότι αυτό δεν προχώρησε και αποφάσισαν να δημιουργήσουν τους νέους σταθμούς διοδίων. Το σοβαρό θέμα είναι η τιμολογιακή πολιτική, που θα πρέπει να συνάδει με τα οικονομικά δεδομένα της χώρας ώστε να μην χρειάζεται ένα τεράστιο ποσόν για τις μετακινήσεις. Διότι η Εγνατία είναι ένας δρόμος που πρέπει να χρησιμοποιείται από όλους και η μεταφορά των εμπορευμάτων να γίνεται σε λογικά όρια. Εκείνο που μας ενδιαφέρει αυτή την στιγμή ιδιαίτερα, είναι το τιμολόγιο να κρατηθεί όσο το δυνατόν χαμηλότερα. Το που θα τοποθετηθούν τα διόδια θα αποφασιστεί μετά από συνάντηση με τον βουλευτή κ. Πασχαλίδη και τον αρμόδιο υφυπουργό για να κουβεντιάσουμε το μέρος που θα τοποθετηθούν. Είμαστε σε αναμονή γι αυτό έγινε και η διακοπή της κατασκευής των διοδίων στην Μουσθένη. Ακούγονται διάφορα χωρίς να έχουμε καμία ενημέρωση από κανέναν. Μετά όταν αυτή θα υπάρξει θα κάνουμε τις προτάσεις μας στους αρμόδιους».
Ο κ. Σιμιτσής από την πλευρά του δήλωσε πως «αυτή η σύσκεψη θα πρέπει να πιέσει την «Εγνατία ΑΕ» να μας δώσει τα στοιχεία εκείνα που την οδηγούν να πάρει τις συγκεκριμένες αποφάσεις. Από την δική μου πλευρά δεν είμαι αρνητικός στα διόδια, δεδομένου ότι πρέπει να συντηρηθεί ο δρόμος από τους χρήστες, που είναι και ο πιο δημοκρατικός τρόπος και όχι από την φορολογία όλων, αλλά μόνο από όσους την χρησιμοποιούν. Δεν μπορούμε να ζητάμε να πληρώνουν διόδια οι νησιώτες. Θα πρέπει όμως όλα να γίνουν με τέτοιο τρόπο που δεν θα καταδικάζεται η περιοχή μας σε μαρασμό, να μην οδηγήσει τις τουριστικές επιχειρήσεις στο κλείσιμο και τις εμπορικές σε αδυναμία να λειτουργούν από το υπερβολικό μεγάλο κόστος. Για το τι θα κάνουμε μόνο από την Εγνατία ΑΕ θα πάρουμε τα στοιχεία αυτά και με βάση αυτών θα κάνουμε και μείς τις δικές μας αναλύσεις. Προς το παρόν λέμε όχι στα διόδια της Μουσθένης και καλούμε την Εγνατία ΑΕ να σταματήσει κάθε ενέργεια μέχρι να μας πει ποιος είναι ο καταλληλότερος δρόμος για την ανάπτυξη της περιοχής μας».
Σε δηλώσεις του ο κ. Ξουλόγης παρατήρησε πως «πριν από δύο εβδομάδες είχαμε επισκεφτεί με τον κ. Σιμιτσή τον πρόεδρο της Εγνατίας για το πρόβλημα των διοδίων, για τους κάθετους άξονες, για την περιμετρική της Καβάλας κλπ. Του θέσαμε υπόψη ότι είναι λάθος η χωροθέτηση για την κατασκευή διοδίων στο συγκεκριμένο σημείο όπου ήδη ξεκίνησαν οι εργασίες και του προτείναμε ένα άλλο σημείο. Μας είπε ότι το θέμα δεν είναι δικό του αλλά του κ. Καλογιάννη που είναι ο πλέον αρμόδιος υφυπουργός. Εμείς προσπαθήσαμε να κλείσουμε ραντεβού με τον κ. Καλογιάννη, αλλά εντωμεταξύ ενημερωθήκαμε από τα ΜΜΕ ότι ξεκίνησαν οι εργασίες στη Μουσθένη. Τη Δευτέρα το βράδυ πήραμε ομόφωνη απόφαση στο ΔΣ να σταματήσουμε την Τρίτη το πρωί τις εργασίες, προκειμένου να πραγματοποιηθεί αυτή η σύσκεψη και να πάρουμε μία απόφαση. Δεν λέμε να μην κατασκευαστούν διόδια, αλλά, όχι σε αυτή τη λανθασμένη χωροθέτηση».
Για το θέμα ο κ. Μιχαηλίδης δήλωσε πως «είναι γεγονός πως υπάρχει μια υπογεγραμμένη σύμβαση από το δημόσιο, όταν αυτός ο δρόμος δημοπρατήθηκε έτσι ώστε οι συμμετέχοντες να έχουν ιδία συμμετοχή στο κόστος του έργου και ταυτόχρονα με την τοποθέτηση των διοδίων να εισπράττουν. Θεωρώ ότι η λειτουργία των διοδίων όπως έχει δημιουργηθεί εξ αρχής, ήταν εσφαλμένη. Βέβαια σήμερα αυτό δεν μπορεί να αλλάξει. Αν δούμε σε άλλες χώρες ο κάθε χρήστης της οδού ανάλογα με τα χιλιόμετρα να πληρώνει κάτι που δεν συμβαίνει στην Ελλάδα. Αυτονόητα λοιπόν δημιουργούνται αδικίες . Δεν ξέρω κατά πόσο θα εξυγιανθεί αυτό με επιπλέον σταθμούς, όμως το οικονομικό μέγεθος θα πρέπει να είναι προσαρμοσμένο στην ελληνική πραγματικότητα.. αυτή είναι η δική μου θέση. Παραδείγματα στο εξωτερικό έχουμε με διόδια στις εξόδους των πόλεων, ώστε όλοι να πληρώνουν ανάλογα με τα χιλιόμετρα που έκαναν. Εδώ στην Ελλάδα έχουμε αντιστροφή Θα περιμένουμε να δούμε τα νέα δεδομένα και την σύμβαση που έχει υπογραφεί και αν αυτή τώρα τροποποιείται για πιο λόγο γίνεται. Όλα θα απαντηθούν. Το ΤΕΕ που θα βάλει τους τεχνικούς όρους θα βάλει ένα μέτρο που από μας θα εκτιμηθούν δεόντως».
Από την πλευρά του ο κ. Βασιλειάδης ανέφερε πως «η πρόταση του Τεχνικού Επιμελητηρίου είναι να μην κατασκευαστεί κανένα άλλο διόδιο πέρα από αυτά που ήδη υπάρχουν στην Περιφέρειά μας. Αν είναι δε δυνατόν να ξηλώσουμε και αυτά που υπάρχουν. Τα διόδια είναι ένα πρόσθετο μέτρο που η κοινωνία δεν μπορεί να το σηκώσει γι αυτό και σχηματικά λέω ότι η κατασκευή των διοδίων είναι «μπάρες για την απομόνωση της Περιφέρειάς μας». Πρέπει όλοι οι φορείς να φροντίσουν να έχουν θέση για να στείλουμε με τελεσίγραφο ότι σε δέκα μέρες θέλουμε σαφή απάντηση από την εταιρία για την ματαίωση κάθε κατασκευής διοδίων. Διαφορετικά πρέπει όλη η Περιφέρεια και ο Νομός μας ιδιαίτερα να αντιδράσει και τρόποι αντίδρασης υπάρχουν. Όταν η κοινωνία καταρρέει, όταν ο κόσμος δεν έχει να φάει, όταν η ανεργία έχει φτάσει το 30%, όταν όλοι οι επιστήμονες λένε ότι πάνω από αυτό το ποσοστό θα υπάρξει έκρηξη, δεν έχουμε την πολυτέλεια να δεχόμαστε και νέα μέτρα όπως αυτό. Δεν έχει καμία σχέση με την συντήρηση του δρόμου, παρά ένα δέλεαρ προς τον υποψήφιο ιδιώτη που θέλει να πάρει την «Εγνατία Οδό Α.Ε». Αν είχαμε μια εύρωστη κοινωνία σαφώς θα μιλούσαμε και για διόδια και για χίλια δύο πράγματα».
Ο κ. Αγγελίδης δήλωσε πως «σε ότι αφορά την επικείμενη δημιουργία ενός νέου σταθμού διοδίων η θέση του Επιμελητηρίου είναι η εξής: Σε μια εποχή και βαθιάς και παρατεταμένης οικονομικής ύφεσης, κάθε νέο εισπρακτικό ή ταμειακό μέτρο επιδεινώνει την ήδη βεβαρυμμένη κατάσταση και ως τέτοιο φαίνεται η δημιουργία ενός ακόμη σταθμού διοδίων. Ο συγκεκριμένος σταθμός και δεν συμβάλλει στην τουριστική ανάπτυξη της περιοχής και στην μείωση της τιμής των προϊόντων επιβαρύνοντας τα με μεγαλύτερο κόστος μεταφοράς και φυσικά επιβαρύνει τις επαγγελματικές και όχι μόνο μετακινήσεις των πολιτών. Δεδομένων όλων αυτών είμαστε αντίθετοι στη δημιουργία ενός σταθμού, πολλώ δε μάλλον περισσοτέρων. Για εκείνο που δεν μας έχουν πείσει είναι το πώς και πόσο κοστολογούν την χρήση του δρόμου με την έννοια ότι ακόμα κι αν συμφωνούσαμε σε μια ενδεχόμενη αύξηση, αυτή θα μπορούσε να γίνει με άλλους τρόπους, όπως κατά την ευρωπαϊκή τακτική που μιλά για ηλεκτρονικά διόδια, με άλλους τρόπους και όχι με την δημιουργία ενός ακόμη σταθμού που επιβαρύνει και το κόστος συντήρησης και το κόστος λειτουργίας του δρόμου».
Τέλος, ο κ. Κλειτσιώτης σχολίασε πως «πρώτα απ όλα χρειάζεται μια καλή ενημέρωση για να υπάρξει και θέση στο θέμα των διοδίων. Η άποψή μου, που συνάδει με του βουλευτή είναι ότι το θέμα αυτό θέλει να ερευνηθεί περισσότερο. Αυτή είναι μια πρόχειρη τοποθέτηση. θα πρέπει να γίνει έρευνα από την εταιρία. Αυτό που χρειάζεται είναι η τοποθέτηση των ηλεκτρονικών διοδίων που θα είναι πιο δίκαια. Η δική μου προσωπική άποψη είναι πως βλέπω ένα κόστος μεγάλο για την εξυπηρέτηση του δρόμου, της συντήρησης και πρέπει από κάπου να έχουμε εισοδήματα. Εκείνο που δεν γνωρίζω είναι τι δεσμεύσεις έχει αναλάβει η πολιτεία έναντι της Εγνατίας Α.Ε . θα πρέπει να γίνει ενημέρωση και αν υπάρχουν δεσμεύσεις θα πρέπει να ανατρέψουμε ένα κατεστημένο, μια σύμβαση. Μπορεί να αλλάξει, μπορεί να κυρωθεί. Ομολογουμένως λίγο ασχολήθηκα με το θέμα και περιμένω από τους δημοσιογράφους περισσότερη ενημέρωση. Όμως αυτό είναι αρκετό; Δεν θα έπρεπε να έχουμε πλήρη ενημέρωση από την εταιρία, ή το κράτος; Εκείνος που θα μπορούσε να μας πληροφορήσει πλήρως είναι ο κ. Τσακλιδης που έχει αποχωρήσει από την “Εγνατία ΑΕ”».
(Πηγή - Περισσότερες πληροφορίες: Εφημερίδα "Εβδόμη")
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου