Μια διαφορετική προσέγγιση στη δημοκρατία, αλλά και στις σημερινές συνθήκες επιχείρησε ο καθηγητής Κώστας Ζουράρις, λέγοντας μάλιστα πως «δεν υπάρχει άλλο πολίτευμα παρά το δημοκρατικό, αλλά αυτό είναι μονίμως και μπάχαλο και ισότητα και αδικία». Καυτηριάζει τα κακώς κείμενα, το πολιτικό σύστημα, αλλά και στην απαρχή των ενεργειών της «Σπίθας».
Ξεκινώντας ο κ. Ζουράρις τόνισε πως η παθητική αποδοχή της σημερινής κατάστασης «σε ένα ποσοστό είναι ένδειξη πολιτικής και κοινωνικής ωριμότητας των λαών στην προσπάθεια να αποφύγουν την μετωπική σύγκρουση που μπορεί να οδηγήσει σε νεκρούς, σε συρράξεις, και αυτό είναι το πολύ θετικό. Το άλλο οφείλεται στο εξής: Εσείς εδώ είχατε την Βουλγαρική κατοχή, και υπήρχε τριπλή κατοχή, ήταν η Γερμανική, η Βουλγαρική και η Ιταλική. Ο εχθρός λοιπόν ήταν ορατός, απέναντι π.χ. ήταν ο Βούλγαρος, απέναντι ήταν ο Γερμανός… Τώρα στο λογαριασμό της ΔΕΗ ο εχθρός δεν είναι ελέγξιμος, μαζί με το χαράτσι, τον λογαριασμό για τον ΟΤΕ, τον λογαριασμό για την τηλεόραση, τα δάνεια που έχουμε πάρει… Π.χ. όταν η κυβέρνηση Καραμανλή ανακάλυψε με το αληταριό που είχε βάλει στα Ταμεία, ότι φάγανε αυτοί κυκλοφορώντας τα λεγόμενα παράγωγα, τα οποία ανακύκλωσαν έξι επτά φορές, βγήκε ο Καραμανλής εν τη αγνοία του ή εν τη γνώσει και είπε ότι τα λεφτά θα επιστραφούν στο ακέραιο και δεν θα ζημιωθεί κανείς. Η ζημιά τότε ήταν 12 δις. Σε μια βδομάδα λοιπόν είχαν επιστραφεί 12 δις. Έντεκα δισεκατομμύρια που χάθηκαν και 11-12 δις που πήρε ο Καραμανλής από εξωτερικό δανεισμό. Ξαφνικά ο ελληνικός λαός, τον οποίο έκλεψαν στην αρχή με 11 δις, δηλαδή τις αποταμιεύσεις του συνταξιούχου, και του γέρου και της γριάς, αυτό πήγε άλλα 12 δις και είναι ταμειακώς εντάξει. Είχε αυξηθεί όμως το δημόσιο χρέος».
Παράλληλα σημείωσε ότι «ο απόλυτος ορισμός της Lehman Brothers σρόσκεται στον Αριστοτέλη στα Πολιτικά, διότι «νόμισμα εκ νομίσματος τίκτεται και ουχ εφ’ όπερ επορίσθη», και γι αυτό λέει είναι «παρα φύσιν» ο χρηματισμός και ευλογότατα μισείται από τον κόσμο. Εξ’ ου και η Ορθόδοξη Εκκλησία και η Ρωμαιοκαθολική μέχρι το 1300 είχαν απαγορεύσει τον τόκο. Και το δάνειο θα είναι δανεισμός χωρίς τοκοφορία, διότι έλεγε η εκκλησία επαναλαμβάνοντας τον Αριστοτέλη, το νεκρό δεν μπορεί να γεννήσει ζωντανό».
Οι πρωθυπουργοί και το σύστημα
Σχετικά με το αν οι Καραμανλής και Παπανδρέου ήταν αφελείς ή απλά εξαπάτησαν τον κόσμο, ο κ. Ζουράρις σημείωσε πως «δεν εξαντλείται το πρόβλημα της Ελλάδας στα πρόσωπα των δύο πρωθυπουργών. Οι πρωθυπουργοί είναι ένας πολιτικός ισχυρός κρίκος μιας μεγάλης πολύπλοκης αλυσίδας. Οι προσωπικές τους δυνατότητες ξεκινούν από κάτι που είναι σημαντικό, το ότι και τα δύο αυτά κ***παιδα δεν είχαν εργαστεί ποτέ στη ζωή τους. Έχει μεγάλη σημασία να έχεις εργαστεί. Ούτε ο Καραμανλής, ούτε ο Γιωργάκης πήραν από εδώ ένα χαρτί να το πάνε απέναντι. Αν τον Γιωργάκη τον στείλεις απέναντι στο περίπτερο να σου φέρει τσιγάρα, θα σου φέρει προφυλακτικά, ότι του ‘ρθει. Ο Καραμανλής δεν ήθελε, ο ταλαίπωρος. Τον βάλανε εκεί για να σώσει την παράταξη, να τους σώσει το όνομα. Το τεμπελχανείο, η ανεπάρκεια, τα επιτελεία, μπήκανε στις ΔΕΚΟ και στα Ταμεία του ελληνικού λαού και έπαιξαν με τα παράγωγα. Εκεί υπάρχει ένα ποσοστό που είναι οι μίζες, και το άλλο είναι η αναμφισβήτητη έλλειψη πείρας σε αυτά τα θέματα».
Σχετικά με το εκλογικό σύστημα παρατήρησε πως «το δικό μας το κηφηναρίο είναι 40-50 άνθρωποι που δεν έχουν δουλέψει ποτέ στη ζωή τους. Περιφέρονται, και με το εκλογικό σύστημα που είναι βάναυσα ολιγαρχικό, πλουτοκρατικό, με ένα συνδυασμό νταβατζήδων, μπετατζήδων, χρηματιστών κλπ εκλέγονται» και συμπλήρωσε πως «η απλή αναλογική που λέει η Αριστερά, σωστότερο είναι μεν, λάθος δε, γιατί προϋποθέτει ύπαρξη κομμάτων και σε ένα κατάλογο όλοι, που δίπλα να λέει από ποιο κόμμα είναι. Διότι αν η εκλογική περιφέρεια είναι 25 με 30.000 ψηφοφόροι τους ξέρεις έναν έναν. Απαγόρευση στη διαφήμιση, εκ περιτροπής θα περνάτε μια φορά όλοι από το ραδιόφωνο, και θα περνάς από τα μαγαζιά, τους δρόμους και καλημέρα».
«Οι ισχυρές μονοκομματικές κυβερνήσεις από το 1974 δεν μας έφεραν στην ισχυρή χρεοκοπία, στην ισχυρή μειοδοσία, στην ισχυρή επικράτηση της Τουρκίας; Επομένως το επιχείρημα ότι θα καθυστερήσουμε κανέναν μήνα να κάνουμε κυβέρνηση κατέρρευσε λόγω της χρεοκοπίας των ισχυρών μονοκομματικών κυβερνήσεων», παρατήρησε ο κ. Ζουράρις και συμπλήρωσε πως «δεν υπάρχει δημοκρατία. Υπάρχουν ολιγαρχικές δομές, πλουτοκρατικές και πολιτειακά εμμέσου αντιπροσωπεύσεως, όπου από τη μεσολάβηση, από το συνδικαλιστή κλπ, μικρές ομάδες ελέγχουν την πολιτική και την οικονομική εξουσία και εμείς οι υπόλοιποι είμαστε πολύ παθητικοί».
Μάλιστα σχετικά με το δημοκρατικό πολίτευμα ο κ. Ζουράρις αναφέρθηκε στην αρχαιότητα, «όταν σε όλο τον κόσμο υπήρχαν φαραώ ή βασιλείς ή μάγοι, που ο λαός όποτε περνούσαν έπεφτε μπρούμυτα και απαγορευόταν να τους δει ή να τους ακουμπήσει, η Ελλάδα εκείνη την εποχή είναι η μόνη όπου υπάρχει ξαφνικά το «ποιος είσαι εσύ ρε μ****α». Είναι εφεύρεση. Και αυτό είναι μεγάλη τιμή και μεγάλη κατάρα του ελληνικού πολιτισμού. Ο ελληνικός πολιτισμός και το ελληνικό πολιτειακό σύστημα άντεξε 25 στίχους στην Ιλιάδα ο σεβασμός προς το ιερόν. Η πρώτη μήτρα της δημοκρατίας είναι η ασέβεια απέναντι στον ισχυρό. Ταυτοχρόνως δημιουργεί και την θρασύτητα», και τόνισε πως «δεν υπάρχει άλλο πολίτευμα παρά το δημοκρατικό, αλλά αυτό είναι μονίμως και μπάχαλο και ισότητα και αδικία».
Περί Γερμανίας και άλλων τινών
Όσον αφορά τη θέση των Γερμανών ότι για όλα φταίνε οι Έλληνες ο κ. Ζουράρις είπε ότι αυτό λέγεται «πρώτα γιατί είναι στην ανθρώπινη φύση το δεν φταίω ποτέ εγώ, φταίει ο άλλος. Θέλει μεγάλη προπόνηση για να δεχθείς την αυτομεμψία, δηλαδή να ξεπεράσεις την ανθρωπαρέσκεια, λέει η ορθόδοξη παράδοση. Δεύτερον γιατί έχουν και δίκιο… Για την ελληνική κρίση πρωτίστως εμείς οι Έλληνες φταίμε. Όλοι οι Έλληνες εξίσου; Όχι. Φταίει πρώτα το δικομματικό σύστημα, και όχι όλοι μέσα εκεί, υπάρχουν και οι χρήσιμοι ηλίθιοι, όπως έλεγε ο Λένιν. Δείτε γύρω γύρω από τα κομματικά στελέχη Νέας Δημοκρατίας και ΠΑΣΟΚ, και λέω αυτά τα δύο κόμματα επειδή αυτά κυβέρνησαν. Τώρα είναι και το τρίτο βέβαια, ήρθε και η τσόντα. Τσόντα τελείως αυτοί…».
«Στη φάση αυτή, ο λαός, λόγω του διαχύτου της απειλής, λέει μήπως κερδίσουμε χρόνο, μήπως κάτι γίνει κλπ Και βέβαια, όσοι θα πλήττονται περισσότερο αυτοί θα εξεγείρονται και πρώτοι. Βεβαίως φοβούμαι. Και φοβούμαι τη στραβή… Δηλαδή πριν ενάμισι μήνα που πέθανε από καρδιακή προσβολή ένας συνδικαλιστής, ευτυχώς που ήταν εκτός φάσεως, ήταν από πίσω στο Ζάππειο και όχι μπροστά στην πλατεία και ευτυχώς που ένα νεαρό παιδί τον ΜΑΤ με το κινητό του τηλεφώνησε να έρθει το ασθενοφόρο, γιατί αν είχε γίνει μπροστά δεν ξέρω κι εγώ τι θα είχαμε. Επειδή εμείς έχουμε μόνο 500.000 νεκρούς από την κατοχή και τον εμφύλιο πόλεμο, λέω μακριά οι εύκολες λύσεις», παρατήρησε.
Για τη «Σπίθα», του Μίκη Θεοδωράκη
Αναφερόμενος στη «Σπίθα», ο κ. Ζουράρις, μεταξύ άλλων παρατήρησε πως «τώρα είμαστε περίπου 1500-2000 που είμαστε ολίγον ενεργοί σε όλη την Ελλάδα. Δεν έχουμε τη δυνατότητα να παρεμβαίνουμε έτσι, ακόμη και σε επίπεδο Δημοτικού Συμβουλίου. Ως πολίτη εμένα με ψιλοακούνε, αλλά το να αλλάξεις ένα ψήφισμα και να το πας από εδώ εκεί δεν γίνεται ακόμη. Μια προοπτική είναι μια συνένωση, σαν ένα μέτωπο που λέει ο Μίκης. Ίσως το αναγγείλει εδώ, με οργανώσεις συσπειρώσεις πολιτών που ήδη κινούνται, γιατί υπάρχει αυτό το 26-27% στις δημοσκοπήσεις που λέει «τίποτα».».
Όπως είπε, «Και τώρα να γινόταν οι εκλογές, τα δύο κόμματα θα έπαιρναν 13-14% το ΠΑΣΟΚ, και καμία 27-28% ο Σαμαράς, και είναι ένα 27% μετέωρο. Ένα 2% τσιμπάει το ΚΚΕ παραπάνω, ένα 2% ο Κουβέλης… Γιατί ο Κουβέλης; Γιατί είναι πολύ καλή εμφάνιση ο ίδιος, ευπρεπής κλπ. Αλλά αν ξέρεις ότι ο Κουβέλης έχει δίπλα αυτό το άθλιον κουρελούργημα της Ρεπούση, που έκανε αυτό το απίστευτο ανθελληνικό βιβλίο για τα παιδιά της έκτης Δημοτικού, και την έχει μέσα… Ο κόσμος ο οποίος έχει φιλοπατρία δεν ξέρει. Το αισχρούργημα αυτό, το οποίο το διέλυσα εγώ και 250 δάσκαλοι και δεν τόλμησε και η Γιαννάκου μετά να το βάλει. Γιατί τα ίδια μυαλά είχε και η Γιαννάκου. Ένα χρόνο το κράτησε, υπουργός ήταν πήρε ένα δηλητηριασμένο δώρο από το ΠΑΣΟΚ και το κράτησε ένα χρόνο. Τόσο μυαλό είχε. Πίστευε αυτά που πιστεύει και η Ρεπούση. Ότι δεν υπήρξε ποτέ Ελλάδα, ότι το έκανε η Γαλλική Επανάσταση, ότι εμείς δεν υπήρχαμε πριν. Δηλαδή να λες «η προσάρτηση της Θεσσαλονίκης το 1912». Τι λες ρε; Τι λες ρε χοντρομ****α… «Ο ελληνικός στόλος κατέκτησε τα νησιά του Αιγαίου». Κατέκτησε; Τα νησιά που από την Μινωϊκή περίοδο είναι ελληνικά τα κατέκτησε ο ελληνικός στόλος;», παρατήρησε και συμπλήρωσε: «Καμία φορά η εσχάτη βλακεία ισοδυναμεί στα πολιτικά με εσχάτη προδοσία. Αν είσαι τόσο βλάξ είσαι προδότης, δεν γίνεται αλλιώς».
Ξεκινώντας ο κ. Ζουράρις τόνισε πως η παθητική αποδοχή της σημερινής κατάστασης «σε ένα ποσοστό είναι ένδειξη πολιτικής και κοινωνικής ωριμότητας των λαών στην προσπάθεια να αποφύγουν την μετωπική σύγκρουση που μπορεί να οδηγήσει σε νεκρούς, σε συρράξεις, και αυτό είναι το πολύ θετικό. Το άλλο οφείλεται στο εξής: Εσείς εδώ είχατε την Βουλγαρική κατοχή, και υπήρχε τριπλή κατοχή, ήταν η Γερμανική, η Βουλγαρική και η Ιταλική. Ο εχθρός λοιπόν ήταν ορατός, απέναντι π.χ. ήταν ο Βούλγαρος, απέναντι ήταν ο Γερμανός… Τώρα στο λογαριασμό της ΔΕΗ ο εχθρός δεν είναι ελέγξιμος, μαζί με το χαράτσι, τον λογαριασμό για τον ΟΤΕ, τον λογαριασμό για την τηλεόραση, τα δάνεια που έχουμε πάρει… Π.χ. όταν η κυβέρνηση Καραμανλή ανακάλυψε με το αληταριό που είχε βάλει στα Ταμεία, ότι φάγανε αυτοί κυκλοφορώντας τα λεγόμενα παράγωγα, τα οποία ανακύκλωσαν έξι επτά φορές, βγήκε ο Καραμανλής εν τη αγνοία του ή εν τη γνώσει και είπε ότι τα λεφτά θα επιστραφούν στο ακέραιο και δεν θα ζημιωθεί κανείς. Η ζημιά τότε ήταν 12 δις. Σε μια βδομάδα λοιπόν είχαν επιστραφεί 12 δις. Έντεκα δισεκατομμύρια που χάθηκαν και 11-12 δις που πήρε ο Καραμανλής από εξωτερικό δανεισμό. Ξαφνικά ο ελληνικός λαός, τον οποίο έκλεψαν στην αρχή με 11 δις, δηλαδή τις αποταμιεύσεις του συνταξιούχου, και του γέρου και της γριάς, αυτό πήγε άλλα 12 δις και είναι ταμειακώς εντάξει. Είχε αυξηθεί όμως το δημόσιο χρέος».
Παράλληλα σημείωσε ότι «ο απόλυτος ορισμός της Lehman Brothers σρόσκεται στον Αριστοτέλη στα Πολιτικά, διότι «νόμισμα εκ νομίσματος τίκτεται και ουχ εφ’ όπερ επορίσθη», και γι αυτό λέει είναι «παρα φύσιν» ο χρηματισμός και ευλογότατα μισείται από τον κόσμο. Εξ’ ου και η Ορθόδοξη Εκκλησία και η Ρωμαιοκαθολική μέχρι το 1300 είχαν απαγορεύσει τον τόκο. Και το δάνειο θα είναι δανεισμός χωρίς τοκοφορία, διότι έλεγε η εκκλησία επαναλαμβάνοντας τον Αριστοτέλη, το νεκρό δεν μπορεί να γεννήσει ζωντανό».
Οι πρωθυπουργοί και το σύστημα
Σχετικά με το αν οι Καραμανλής και Παπανδρέου ήταν αφελείς ή απλά εξαπάτησαν τον κόσμο, ο κ. Ζουράρις σημείωσε πως «δεν εξαντλείται το πρόβλημα της Ελλάδας στα πρόσωπα των δύο πρωθυπουργών. Οι πρωθυπουργοί είναι ένας πολιτικός ισχυρός κρίκος μιας μεγάλης πολύπλοκης αλυσίδας. Οι προσωπικές τους δυνατότητες ξεκινούν από κάτι που είναι σημαντικό, το ότι και τα δύο αυτά κ***παιδα δεν είχαν εργαστεί ποτέ στη ζωή τους. Έχει μεγάλη σημασία να έχεις εργαστεί. Ούτε ο Καραμανλής, ούτε ο Γιωργάκης πήραν από εδώ ένα χαρτί να το πάνε απέναντι. Αν τον Γιωργάκη τον στείλεις απέναντι στο περίπτερο να σου φέρει τσιγάρα, θα σου φέρει προφυλακτικά, ότι του ‘ρθει. Ο Καραμανλής δεν ήθελε, ο ταλαίπωρος. Τον βάλανε εκεί για να σώσει την παράταξη, να τους σώσει το όνομα. Το τεμπελχανείο, η ανεπάρκεια, τα επιτελεία, μπήκανε στις ΔΕΚΟ και στα Ταμεία του ελληνικού λαού και έπαιξαν με τα παράγωγα. Εκεί υπάρχει ένα ποσοστό που είναι οι μίζες, και το άλλο είναι η αναμφισβήτητη έλλειψη πείρας σε αυτά τα θέματα».
Σχετικά με το εκλογικό σύστημα παρατήρησε πως «το δικό μας το κηφηναρίο είναι 40-50 άνθρωποι που δεν έχουν δουλέψει ποτέ στη ζωή τους. Περιφέρονται, και με το εκλογικό σύστημα που είναι βάναυσα ολιγαρχικό, πλουτοκρατικό, με ένα συνδυασμό νταβατζήδων, μπετατζήδων, χρηματιστών κλπ εκλέγονται» και συμπλήρωσε πως «η απλή αναλογική που λέει η Αριστερά, σωστότερο είναι μεν, λάθος δε, γιατί προϋποθέτει ύπαρξη κομμάτων και σε ένα κατάλογο όλοι, που δίπλα να λέει από ποιο κόμμα είναι. Διότι αν η εκλογική περιφέρεια είναι 25 με 30.000 ψηφοφόροι τους ξέρεις έναν έναν. Απαγόρευση στη διαφήμιση, εκ περιτροπής θα περνάτε μια φορά όλοι από το ραδιόφωνο, και θα περνάς από τα μαγαζιά, τους δρόμους και καλημέρα».
«Οι ισχυρές μονοκομματικές κυβερνήσεις από το 1974 δεν μας έφεραν στην ισχυρή χρεοκοπία, στην ισχυρή μειοδοσία, στην ισχυρή επικράτηση της Τουρκίας; Επομένως το επιχείρημα ότι θα καθυστερήσουμε κανέναν μήνα να κάνουμε κυβέρνηση κατέρρευσε λόγω της χρεοκοπίας των ισχυρών μονοκομματικών κυβερνήσεων», παρατήρησε ο κ. Ζουράρις και συμπλήρωσε πως «δεν υπάρχει δημοκρατία. Υπάρχουν ολιγαρχικές δομές, πλουτοκρατικές και πολιτειακά εμμέσου αντιπροσωπεύσεως, όπου από τη μεσολάβηση, από το συνδικαλιστή κλπ, μικρές ομάδες ελέγχουν την πολιτική και την οικονομική εξουσία και εμείς οι υπόλοιποι είμαστε πολύ παθητικοί».
Μάλιστα σχετικά με το δημοκρατικό πολίτευμα ο κ. Ζουράρις αναφέρθηκε στην αρχαιότητα, «όταν σε όλο τον κόσμο υπήρχαν φαραώ ή βασιλείς ή μάγοι, που ο λαός όποτε περνούσαν έπεφτε μπρούμυτα και απαγορευόταν να τους δει ή να τους ακουμπήσει, η Ελλάδα εκείνη την εποχή είναι η μόνη όπου υπάρχει ξαφνικά το «ποιος είσαι εσύ ρε μ****α». Είναι εφεύρεση. Και αυτό είναι μεγάλη τιμή και μεγάλη κατάρα του ελληνικού πολιτισμού. Ο ελληνικός πολιτισμός και το ελληνικό πολιτειακό σύστημα άντεξε 25 στίχους στην Ιλιάδα ο σεβασμός προς το ιερόν. Η πρώτη μήτρα της δημοκρατίας είναι η ασέβεια απέναντι στον ισχυρό. Ταυτοχρόνως δημιουργεί και την θρασύτητα», και τόνισε πως «δεν υπάρχει άλλο πολίτευμα παρά το δημοκρατικό, αλλά αυτό είναι μονίμως και μπάχαλο και ισότητα και αδικία».
Περί Γερμανίας και άλλων τινών
Όσον αφορά τη θέση των Γερμανών ότι για όλα φταίνε οι Έλληνες ο κ. Ζουράρις είπε ότι αυτό λέγεται «πρώτα γιατί είναι στην ανθρώπινη φύση το δεν φταίω ποτέ εγώ, φταίει ο άλλος. Θέλει μεγάλη προπόνηση για να δεχθείς την αυτομεμψία, δηλαδή να ξεπεράσεις την ανθρωπαρέσκεια, λέει η ορθόδοξη παράδοση. Δεύτερον γιατί έχουν και δίκιο… Για την ελληνική κρίση πρωτίστως εμείς οι Έλληνες φταίμε. Όλοι οι Έλληνες εξίσου; Όχι. Φταίει πρώτα το δικομματικό σύστημα, και όχι όλοι μέσα εκεί, υπάρχουν και οι χρήσιμοι ηλίθιοι, όπως έλεγε ο Λένιν. Δείτε γύρω γύρω από τα κομματικά στελέχη Νέας Δημοκρατίας και ΠΑΣΟΚ, και λέω αυτά τα δύο κόμματα επειδή αυτά κυβέρνησαν. Τώρα είναι και το τρίτο βέβαια, ήρθε και η τσόντα. Τσόντα τελείως αυτοί…».
«Στη φάση αυτή, ο λαός, λόγω του διαχύτου της απειλής, λέει μήπως κερδίσουμε χρόνο, μήπως κάτι γίνει κλπ Και βέβαια, όσοι θα πλήττονται περισσότερο αυτοί θα εξεγείρονται και πρώτοι. Βεβαίως φοβούμαι. Και φοβούμαι τη στραβή… Δηλαδή πριν ενάμισι μήνα που πέθανε από καρδιακή προσβολή ένας συνδικαλιστής, ευτυχώς που ήταν εκτός φάσεως, ήταν από πίσω στο Ζάππειο και όχι μπροστά στην πλατεία και ευτυχώς που ένα νεαρό παιδί τον ΜΑΤ με το κινητό του τηλεφώνησε να έρθει το ασθενοφόρο, γιατί αν είχε γίνει μπροστά δεν ξέρω κι εγώ τι θα είχαμε. Επειδή εμείς έχουμε μόνο 500.000 νεκρούς από την κατοχή και τον εμφύλιο πόλεμο, λέω μακριά οι εύκολες λύσεις», παρατήρησε.
Για τη «Σπίθα», του Μίκη Θεοδωράκη
Αναφερόμενος στη «Σπίθα», ο κ. Ζουράρις, μεταξύ άλλων παρατήρησε πως «τώρα είμαστε περίπου 1500-2000 που είμαστε ολίγον ενεργοί σε όλη την Ελλάδα. Δεν έχουμε τη δυνατότητα να παρεμβαίνουμε έτσι, ακόμη και σε επίπεδο Δημοτικού Συμβουλίου. Ως πολίτη εμένα με ψιλοακούνε, αλλά το να αλλάξεις ένα ψήφισμα και να το πας από εδώ εκεί δεν γίνεται ακόμη. Μια προοπτική είναι μια συνένωση, σαν ένα μέτωπο που λέει ο Μίκης. Ίσως το αναγγείλει εδώ, με οργανώσεις συσπειρώσεις πολιτών που ήδη κινούνται, γιατί υπάρχει αυτό το 26-27% στις δημοσκοπήσεις που λέει «τίποτα».».
Όπως είπε, «Και τώρα να γινόταν οι εκλογές, τα δύο κόμματα θα έπαιρναν 13-14% το ΠΑΣΟΚ, και καμία 27-28% ο Σαμαράς, και είναι ένα 27% μετέωρο. Ένα 2% τσιμπάει το ΚΚΕ παραπάνω, ένα 2% ο Κουβέλης… Γιατί ο Κουβέλης; Γιατί είναι πολύ καλή εμφάνιση ο ίδιος, ευπρεπής κλπ. Αλλά αν ξέρεις ότι ο Κουβέλης έχει δίπλα αυτό το άθλιον κουρελούργημα της Ρεπούση, που έκανε αυτό το απίστευτο ανθελληνικό βιβλίο για τα παιδιά της έκτης Δημοτικού, και την έχει μέσα… Ο κόσμος ο οποίος έχει φιλοπατρία δεν ξέρει. Το αισχρούργημα αυτό, το οποίο το διέλυσα εγώ και 250 δάσκαλοι και δεν τόλμησε και η Γιαννάκου μετά να το βάλει. Γιατί τα ίδια μυαλά είχε και η Γιαννάκου. Ένα χρόνο το κράτησε, υπουργός ήταν πήρε ένα δηλητηριασμένο δώρο από το ΠΑΣΟΚ και το κράτησε ένα χρόνο. Τόσο μυαλό είχε. Πίστευε αυτά που πιστεύει και η Ρεπούση. Ότι δεν υπήρξε ποτέ Ελλάδα, ότι το έκανε η Γαλλική Επανάσταση, ότι εμείς δεν υπήρχαμε πριν. Δηλαδή να λες «η προσάρτηση της Θεσσαλονίκης το 1912». Τι λες ρε; Τι λες ρε χοντρομ****α… «Ο ελληνικός στόλος κατέκτησε τα νησιά του Αιγαίου». Κατέκτησε; Τα νησιά που από την Μινωϊκή περίοδο είναι ελληνικά τα κατέκτησε ο ελληνικός στόλος;», παρατήρησε και συμπλήρωσε: «Καμία φορά η εσχάτη βλακεία ισοδυναμεί στα πολιτικά με εσχάτη προδοσία. Αν είσαι τόσο βλάξ είσαι προδότης, δεν γίνεται αλλιώς».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου