Μια σειρά από πολύ ενδιαφέρουσες εισηγήσεις για τους Φιλίππους, τη Λυδία και φυσικά τον Απόστολο Παύλο περιελάμβανε το Διεθνές Διαχριστιανικό Συνέδριο που πραγματοποιήθηκε το Σαββατοκύριακο, 21-22 Μαϊου, στο Συνεδριακό Κέντρο «Ο Απόστολος Παύλος» της Λυδίας, το οποίο εγκαινίασε ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος το απόγευμα της Παρασκευής, και παράλληλα κήρυξε και την έναρξη των εργασιών του συνεδρίου.
Στο συνέδριο με τίτλο «Παύλος – Φίλιπποι, δύο χιλιετίες. Το Ευρωπαϊκό Όραμα του Αποστόλου των Εθνών», συμμετείχαν 23 αναγνωρισμένοι εισηγητές από ελληνικά πανεπιστήμια, αλλά και πανεπιστήμια του εξωτερικού.
Την Παρασκευή, μετά τον χαιρετισμό του πατριάρχη, το πρόγραμμα περιελάμβανε μια εισαγωγική ομιλία από τον ομότιμο καθηγητή της Θεολογικής Σχολής του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης με θέμα «Ο Απόστολος Παύλος στους Φιλίππους, απαρχή του Χριστιανισμού στην Ευρώπη και στην Οικουμένη».
Οι εργασίες του συνεδρίου ουσιαστικά άρχισαν το πρωί του Σαββάτου με εισηγήσεις όπως «Ο Ελληνορωμαϊκός κόσμος κατά την εποχή του Απ. Παύλου», του Γεωργίου Γαλίτη, ομότιμου καθηγητή της Θεολογικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών, «Οι Εβραίοι στον ελλαδικό χώρο την εποχή του Αποστόλου Παύλου», του Δημητρίου Καϊμάκη, προέδρου του Τμήματος Θεολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, «Η κατά της Αρχεγόνου Αποστολικής Εκκλησίας αντίδραση του σύγχρονου Ιουδαϊσμού και η συμβολή του Αποστόλου Παύλου εις υπεράσπισιν αυτής» του Χρήστου Βούλγαρη, ομότιμου καθηγητή της Θεολογικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών, «The letter to the Philippians: Archaeology and Paul’s Early Hearers», της Laura Nasrallah, καθηγήτριας στη Θεολογική Σχολή του Πανεπιστημίου Harvard των Ηνωμένων Πολιτειών, «Η ένταξη της ιεαραποστολής του αποστόλου Παύλου στους Φιλίππους (Πραξ. 16,11-40) στο γενικότερο θεολογικό σχέδιο των Πράξεων των Αποστόλων» του Χρήστου Οικονόμου, προέδρου του Τμήματος Ποιμαντικής και Κοινωνικής Θεολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, και «η αφήγηση των Πράξεων αναφορικά με την πρώτη επίσκεψη του Απ. Παύλου στους Φιλίππους (Πρ. 16, 11-40)» του Σωτήρη Δεσπότη, αναπληρωτή καθηγητή του Τμήματος Θεολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών.
Οι απογευματινές συνεδρίες, περιελάμβαναν τις εισηγήσεις «Travelling with Paul the Apostle» του John Fotopoulos, καθηγητή στο Saint Mary’s College των ΗΠΑ, «η γυναικεία διακονία εις την Εκκλησία των Φιλίππων» του Ευάγγελου Θεοδώρου, ομότιμου καθηγητή της Θεολογικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών, «”to win the prize”:Athletic Language in Philippians 3» του Reimund Bieringer, καθηγητή του Πανεπιστημίου Leuven του Βελγίου, «Striving Side by Side as Teammates: Paul’s Subversion of the Greco-Roman Concepts of Athletics and Citizenship in Phil 1:27» της Dominika Kurek – Chomycz του Πανεπιστημίου Leuven του Βελγίου, και «Πολίτης των ουρανών στην res publica colonia Philippensium: διαμορφώνοντας και διατηρώντας τη χριστιανική ταυτότητα στη ρωμαϊκή αποικία των Φιλίππων», της Αικατερίνης Τσαλαμπούνη, λέκτορα της Θεολογικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.
Στις πρωινές συνεδρίες της Κυριακής περιλαμβανόταν οι εισηγήσεις «Imitating the humility of Christ: Paul’s Philippian Christ-hymn and the making of Christian morality» του David Horrell, του πανεπιστημίου του Exeter της Αγγλίας, «Πράξεις – Λουκάς – Φίλιπποι. Τα «ημείς –εδάφια» και ο συγγραφέας τους», του Ιωάννη Γαλάνη, ομότιμου καθηγητή της Θεολογικής Σχολής του ΑΠΘ, «Παιδίσκην τινά έχουσαν πνεύμα πύθωνος» του Ivan Dimitrov, του πανεπιστημίου της Σόφιας Βουλγαρίας, «ο δέσμιος Παύλος και το ήθος των πιστών των Φιλίππων (Φιλ. 1,12-2,18). Νοηματικές αντιστοιχίες – χριστολογική θεμελίωση – ηθική διδασκαλία», του Χρήστου Καρακόλη, επίκουρου καθηγητή Θεολογικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών, και «Η προς Φιλιππησίους Επιστολή στην Φιλοκαλική Ερμηνεία» του Rev. Prof. Coman Constantin καθηγητή του πανεπιστημίου του Βουκουρεστίου Ρουμανίας.
Τέλος, στις απογευματινές συνεδρίες της Κυριακής περιλαμβάνονταν οι εισηγήσεις, «Ο Άγιος Ιγνάτιος ο Θεοφόρος και η Εκκλησία των Φιλίππων», του Βλάσιου Φειδά, ομότιμου καθηγητή της Θεολογικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών, «Χρήσεις της Παύλειας διδασκαλίας κατά τη Τουρκοκρατία», του Αθανάσιου Καραθανάση, αναπληρωτή προέδρου του Τμήματος Ποιμαντικής και Κοινωνικής Θεολογίας του ΑΠΘ, και οι ανακοινώσεις «Φίλιπποι: από την αρχαία στην χριστιανική πόλη», των Χάϊδως Κουκούλη Χρυσανθάκη και Χαράλαμπου Μπακιρτζή, επίτιμων έφορων αρχαιοτήτων, «η πρώιμη διάδοση του Χριστιανισμού στη Θάσο μέσα από τα αρχαιολογικά τεκμήρια» της Σταυρούλας Δαδάκη, προϊσταμένης της 12ης Εφορείας Βυζαντινών Αρχαιοτήτων Καβάλας, και «Μετόχια και ναοί στη Θάσο κατά την υστεροβυζαντινή εποχή» της Σαπφούς Αγγελούδη, αρχιτέκτονος μηχανικού.
Στο συνέδριο με τίτλο «Παύλος – Φίλιπποι, δύο χιλιετίες. Το Ευρωπαϊκό Όραμα του Αποστόλου των Εθνών», συμμετείχαν 23 αναγνωρισμένοι εισηγητές από ελληνικά πανεπιστήμια, αλλά και πανεπιστήμια του εξωτερικού.
Την Παρασκευή, μετά τον χαιρετισμό του πατριάρχη, το πρόγραμμα περιελάμβανε μια εισαγωγική ομιλία από τον ομότιμο καθηγητή της Θεολογικής Σχολής του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης με θέμα «Ο Απόστολος Παύλος στους Φιλίππους, απαρχή του Χριστιανισμού στην Ευρώπη και στην Οικουμένη».
Οι εργασίες του συνεδρίου ουσιαστικά άρχισαν το πρωί του Σαββάτου με εισηγήσεις όπως «Ο Ελληνορωμαϊκός κόσμος κατά την εποχή του Απ. Παύλου», του Γεωργίου Γαλίτη, ομότιμου καθηγητή της Θεολογικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών, «Οι Εβραίοι στον ελλαδικό χώρο την εποχή του Αποστόλου Παύλου», του Δημητρίου Καϊμάκη, προέδρου του Τμήματος Θεολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, «Η κατά της Αρχεγόνου Αποστολικής Εκκλησίας αντίδραση του σύγχρονου Ιουδαϊσμού και η συμβολή του Αποστόλου Παύλου εις υπεράσπισιν αυτής» του Χρήστου Βούλγαρη, ομότιμου καθηγητή της Θεολογικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών, «The letter to the Philippians: Archaeology and Paul’s Early Hearers», της Laura Nasrallah, καθηγήτριας στη Θεολογική Σχολή του Πανεπιστημίου Harvard των Ηνωμένων Πολιτειών, «Η ένταξη της ιεαραποστολής του αποστόλου Παύλου στους Φιλίππους (Πραξ. 16,11-40) στο γενικότερο θεολογικό σχέδιο των Πράξεων των Αποστόλων» του Χρήστου Οικονόμου, προέδρου του Τμήματος Ποιμαντικής και Κοινωνικής Θεολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, και «η αφήγηση των Πράξεων αναφορικά με την πρώτη επίσκεψη του Απ. Παύλου στους Φιλίππους (Πρ. 16, 11-40)» του Σωτήρη Δεσπότη, αναπληρωτή καθηγητή του Τμήματος Θεολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών.
Οι απογευματινές συνεδρίες, περιελάμβαναν τις εισηγήσεις «Travelling with Paul the Apostle» του John Fotopoulos, καθηγητή στο Saint Mary’s College των ΗΠΑ, «η γυναικεία διακονία εις την Εκκλησία των Φιλίππων» του Ευάγγελου Θεοδώρου, ομότιμου καθηγητή της Θεολογικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών, «”to win the prize”:Athletic Language in Philippians 3» του Reimund Bieringer, καθηγητή του Πανεπιστημίου Leuven του Βελγίου, «Striving Side by Side as Teammates: Paul’s Subversion of the Greco-Roman Concepts of Athletics and Citizenship in Phil 1:27» της Dominika Kurek – Chomycz του Πανεπιστημίου Leuven του Βελγίου, και «Πολίτης των ουρανών στην res publica colonia Philippensium: διαμορφώνοντας και διατηρώντας τη χριστιανική ταυτότητα στη ρωμαϊκή αποικία των Φιλίππων», της Αικατερίνης Τσαλαμπούνη, λέκτορα της Θεολογικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.
Στις πρωινές συνεδρίες της Κυριακής περιλαμβανόταν οι εισηγήσεις «Imitating the humility of Christ: Paul’s Philippian Christ-hymn and the making of Christian morality» του David Horrell, του πανεπιστημίου του Exeter της Αγγλίας, «Πράξεις – Λουκάς – Φίλιπποι. Τα «ημείς –εδάφια» και ο συγγραφέας τους», του Ιωάννη Γαλάνη, ομότιμου καθηγητή της Θεολογικής Σχολής του ΑΠΘ, «Παιδίσκην τινά έχουσαν πνεύμα πύθωνος» του Ivan Dimitrov, του πανεπιστημίου της Σόφιας Βουλγαρίας, «ο δέσμιος Παύλος και το ήθος των πιστών των Φιλίππων (Φιλ. 1,12-2,18). Νοηματικές αντιστοιχίες – χριστολογική θεμελίωση – ηθική διδασκαλία», του Χρήστου Καρακόλη, επίκουρου καθηγητή Θεολογικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών, και «Η προς Φιλιππησίους Επιστολή στην Φιλοκαλική Ερμηνεία» του Rev. Prof. Coman Constantin καθηγητή του πανεπιστημίου του Βουκουρεστίου Ρουμανίας.
Τέλος, στις απογευματινές συνεδρίες της Κυριακής περιλαμβάνονταν οι εισηγήσεις, «Ο Άγιος Ιγνάτιος ο Θεοφόρος και η Εκκλησία των Φιλίππων», του Βλάσιου Φειδά, ομότιμου καθηγητή της Θεολογικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών, «Χρήσεις της Παύλειας διδασκαλίας κατά τη Τουρκοκρατία», του Αθανάσιου Καραθανάση, αναπληρωτή προέδρου του Τμήματος Ποιμαντικής και Κοινωνικής Θεολογίας του ΑΠΘ, και οι ανακοινώσεις «Φίλιπποι: από την αρχαία στην χριστιανική πόλη», των Χάϊδως Κουκούλη Χρυσανθάκη και Χαράλαμπου Μπακιρτζή, επίτιμων έφορων αρχαιοτήτων, «η πρώιμη διάδοση του Χριστιανισμού στη Θάσο μέσα από τα αρχαιολογικά τεκμήρια» της Σταυρούλας Δαδάκη, προϊσταμένης της 12ης Εφορείας Βυζαντινών Αρχαιοτήτων Καβάλας, και «Μετόχια και ναοί στη Θάσο κατά την υστεροβυζαντινή εποχή» της Σαπφούς Αγγελούδη, αρχιτέκτονος μηχανικού.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου