
Όπως αναφέρει, «υπάρχει όμως κάποιο έναυσμα, μια αφορμή: η γνωριμία μου, τη δεκαετία του '90, με μια παρέα στην Αδριανούπολη, που περιλάμβανε και έναν Τούρκο παλαιστή. Το κατέγραψα τότε, μια σημείωση, τρεις γραμμές, σε σημειωματάριο με κίτρινο εξώφυλλο. Αρχίζω μαθήματα τουρκικών στο κέντρο της Αθήνας, το 2000. Η ιστορία του Τούρκου επανέρχεται καθώς ξανανοίγω το σημειωματάριο, που στο εξής θα αποτελέσει το ημερολόγιο του καινούριου βιβλίου: Το 2002 αναπτύσσω τις πρώτες σκέψεις για τη διάρθρωση της πλοκής. Όπως στο μεταξύ τρέχουν και άλλες μυθοπλασίες: το 2005 η «Αλούζα, χίλιοι και ένας εραστές» κλείνει τον κύκλο της μεσογειακής ανατολής».
«Ο «παλαιστής και ο δερβίσης» μετατοπίζεται ανατολικά των Βαλκανίων και της Ευρώπης. Την ηρωίδα του βιβλίου την ονομάζω Μιρέλα, είναι φωτογράφος και παθιάζεται με τον παλαιστή Τζεμάλ. Χρειάζομαι έναν χαρακτήρα αντίβαρο σε αυτό το σαρκικό πάθος. Έναν που θα μπορούσε και να αφηγηθεί την ιστορία. Είναι ο Διονύσης, που ζει στην Αθήνα, ο δερβίσης που διαμορφώνει μια «σούφικη» επικράτεια στο διαμέρισμά του, προσπαθώντας να δει την εσωτερική όψη του. Ο Κομοτηναίος φίλος του, ο Χρήστος, καθηγητής Βαλκανικών Σπουδών, δεν εμμένει μόνο στις θεωρητικές παραμέτρους της συνάντησης των γειτονικών λαών. Είναι ένας εξίσου ερωτικός χαρακτήρας, που θα συμπαρασύρει τον Διονύση στο ξεπέρασμα των αναστολών του αλλά και να αρχίσει το γράψιμο», παρατηρεί για το βιβλίο ο κ. Γρηγοριάδης και συμπληρώνει «το κουαρτέτο, ο Διονύσης, ο Χρήστος, η Μιρέλα και ο Τζεμάλ συγκροτούν τον βασικό πυρήνα των χαρακτήρων. Γύρω τους μια δεκάδα άλλων προσώπων. Η Μόλι, που αναζητάει τον άντρα της, η σκηνοθέτρια Σάρρα, που ανήκει σε μια ομάδα γυναικών των οποίων οι άντρες εξαφανίστηκαν σε μυστικιστικές ομάδες, συγγενείς και φίλοι κάθε κοινωνικού επιπέδου και γεωγραφικής καταγωγής»..
Το μυθιστόρημα χωρίζεται σε τέσσερα μέρη: «Το βιβλίο της Μιρέλας», το «Βιβλίο του Διονύση», το «Βιβλίο του κανενός» και το «Κανένα βιβλίο». Στις 320 σελίδες του οι ήρωες του Θ. Γρηγοριάδη μετακινούνται συνεχώς: από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη, στις Σέρρες, την Ξάνθη, την Αδριανούπολη, την Κωνσταντινούπολη. Οι συναντήσεις τους δημιουργούν μια φιλική και ερωτική γεωγραφική ενότητα, αδιάσπαστη στην ψυχή και στις επιθυμίες τους, βρίσκονται διαρκώς σε ανοιχτό διάλογο ή σε σύγκρουση. Συζητούν, καβγαδίζουν, ερωτεύονται, χορεύουν, παλεύουν, ρισκάρουν ακόμη και τη ζωή τους, κι αυτό το τελευταίο δίνει στην ιστορία και μια χροιά θρίλερ.
«Αποφεύγοντας τα μηνύματα πιστεύω ότι αυτό το μυθιστόρημα αποτελεί μια πρόταση απελευθέρωσης από στερεότυπα ερωτικών, θρησκευτικών και ιδεολογικών εμμονών», υπογραμμίζει ο Θ. Γρηγοριάδης.
Άρης ΜΕΝΤΙΖΗΣ
mentizis@evdomi.gr
(Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα "Εβδόμη" στις 18 Οκτωβρίου 2010)
.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου