Απαντήσεις για όσα καταγγέλονται σχετικά με τις εκχωρήσεις έργων στην "Εγνατία Οδός ΑΕ", έδωσε ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Γιάννης Μαγκριώτης. Ωστόσο, δεν έδωσε απάντηση για το καυτό θέμα του επιπλέον κόστους του κάθε έργου, που ισοδυναμεί με 5% επί του προϋπολογισμού του. Τι γίνεται με αυτή την "έκτακτη ενίσχυση" μιας ΑΕ με τόσα χρήματα;
Ακολουθεί το κείμενο που δημοσιεύτηκε στην "Εβδόμη", και περιλαμβάνει τις απαντήσεις του υπουργού (Είδηση ΑΠΕ-ΜΠΕ)
Τη διαβεβαίωση ότι η κατασκευαστική εταιρία του δημοσίου «Εγνατία Οδός ΑΕ» όχι μόνο δεν αφαιρεί, αλλά εκχωρεί πόρους και αρμοδιότητες στις περιφέρειες της χώρας, έδωσε ο υφυπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, Γιάννης Μαγκριώτης.
Ο κ. Μαγκριώτης στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που έδωσε στα γραφεία της εταιρίας απαντώντας στις καταγγελίες βουλευτών της ΝΔ και του υποψήφιου περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας, Παναγιώτη Ψωμιάδη ότι η κυβέρνηση αφαιρεί αρμοδιότητες από τέσσερις περιφέρειες της χώρας και τις αναθέτει στην «Εγνατία Οδό ΑΕ», τόνισε ότι συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο.
Ο υφυπουργός αφού αναφέρθηκε στην πορεία της εταιρίας τα τελευταία χρόνια είπε ότι οι πέντε κοινές υπουργικές αποφάσεις για την υλοποίηση οδικών έργων στις περιφέρειες υπογράφηκαν με τη σύμφωνη γνώμη πρώην υπουργών και βουλευτών της ΝΔ, εκπροσώπων της τοπικής αυτοδιοίκησης που υποστηρίζονται από το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης, αλλά και τοπικών φορέων. «Καμία αρμοδιότητα δεν αφαιρείται. Αντίθετα, θα δοθούν αρμοδιότητες και πόροι», είπε ο κ. Μαγκριώτης.
Αφού περιέγραψε αναλυτικά την πορεία των οδικών έργων, που προβλέπονται από τις υπουργικές συμβάσεις, υπογράμμισε ότι η «Εγνατία Οδός ΑΕ» θα πρέπει να προστατεύεται ως κόρη οφθαλμού και υπενθύμισε ότι είναι η μεγαλύτερη σε μέγεθος και τεχνογνωσία κατασκευαστική δημόσια εταιρία στην Ελλάδα, που έχει αναπτύξει δραστηριότητες και σε χώρες της ΝΑ Ευρώπης.
Όπως είπε ο πρόεδρος της εταιρίας Αναστάσιος Μουρατίδης, μέσα από την κατασκευή του υπερσύγχρονου αυτοκινητόδρομου Ηγουμενίτσα - Κήποι, η εταιρία απορρόφησε τα τελευταία 14 χρόνια κοινοτικούς πόρους ύψους 3 δισ. ευρώ, ενώ αυτή τη στιγμή απασχολούνται 270 μόνιμοι υπάλληλοι και 100 συμβασιούχοι.
Στο μεταξύ, ο κ. Μαγκριώτης αναφερόμενος στο ενδεχόμενο αύξησης στις τιμές των διοδίων μετά τις αυτοδιοικητικές εκλογές είπε ότι η κυβέρνηση προσπαθεί να τροποποιήσει, προς όφελος των πολιτών, τις συμβάσεις παραχώρησης που υπογράφτηκαν το 2007. Όπως είπε ορισμένοι βουλευτές και υποψήφιοι με τη ΝΔ αντί να λαϊκίζουν ας ενημερωθούν πρώτα για τις συμβάσεις που υπέγραφε η προηγούμενη κυβέρνηση.
Για την Εγνατία οδό εξάλλου είπε ότι το ετήσιο κόστος συντήρησης, που φθάνει τα 100 εκ. ευρώ θα πρέπει να το πληρώνουν οι χρήστες και όχι οι φορολογούμενοι και προανήγγειλε ότι σε 1,5 περίπου χρόνο το αργότερο θα αρχίσει η λειτουργία των «ηλεκτρονικών» διοδίων κατά μήκος του αυτοκινητόδρομου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου