Μια κίνηση που ουσιαστικά αποδυναμώνει την πυρασφάλεια της βόρειας Ελλάδας προωθεί η κυβέρνηση, που θέλει τη μετεγκατάσταση της 383 Μοίρας Ειδικών Επιχειρήσεων και Αεροπυρόσβεσης από την 113 Πτέρυγα Μάχης στη Θεσσαλονίκη, όπου βρίσκεται, στην 112 ΠΜ στην Ελευσίνα. Πρόκειται για την μονάδα που περιλαμβάνει τα πυροσβεστικά αεροσκάφη Canadair, που συμβάλουν καθοριστικά στην κατάσβεση πυρκαγιών σε όλη τη βόρεια Ελλάδα λόγω της άμεσης επέμβασής τους. Αν η μονάδα αυτή μεταφερθεί, πέρα από το σημαντικό κόστος που υπάρχει και πρόκειται για σπατάλη της κυβέρνησης, ουσιαστικά αποδυναμώνεται η «ασπίδα» που είχε η βόρεια Ελλάδα στην αντιμετώπιση των πυρκαγιών.
Μάλιστα για το θέμα κατέθεσε επίκαιρη ερώτηση η βουλευτής της ΔΗΜΑΡ Κατερίνα Μάρκου, η οποία αρχικά αναφέρθηκε στο κόστος της μετεγκατάστασης της μονάδας το οποίο περιλαμβάνει γύρω στις 800.000 ευρώ για έξοδα μετάθεσης προσωπικού, μετακίνησης υλικού και απαραίτητων υποδομών καθώς και περίπου 1,5 ως 2,1 εκατομμύρια ευρώ κάθε χρόνο επιπλέον για συντηρήσεις των Canadair εκτός της Πολεμικής Αεροπορίας, από ιδιώτες, αφού στην Ελευσίνα δεν υπάρχουν οι απαραίτητες εγκαταστάσεις. Βέβαια, αν πάλι κατασκευαστεί η απαιτούμενη υποδομή στην Ελευσίνα, το κόστος για νέο υπόστεγο, συνεργεία, βελτίωση της πίστας στάθμευσης κλπ. θα ανέλθει στα 13 εκατομμύρια ευρώ περίπου.
Όσον αφορά το κόστος, προσκόμισε στοιχεία, σύμφωνα με τα οποία προκύπτει ζημιά για το Ελληνικό Δημόσιο από τη μετεγκατάσταση, σε μία προοπτική μέχρι το 2017, της τάξης περίπου των 7 εκατομμυρίων ευρώ συνολικά. Κι αυτό γιατί οι συνολικές δαπάνες της επόμενης πενταετίας προσεγγίζουν με έναν πρόχειρο υπολογισμό τα 5,8 εκατομμύρια ευρώ ενώ στην περίπτωση της μετεγκατάστασης ξεπερνούν τα 13 εκατομμύρια.
Στην εισήγησή της η κα Μάρκου μίλησε για την καταλυτική παρουσία της 383 Μοίρας τα τελευταία χρόνια στην άμεση αντιμετώπιση πυρκαγιών, όπως στο Δάσος του Σειχ Σου στη Θεσσαλονίκη, στην φωτιά του Αγίου Όρους το 2012 και στην μεγάλη φωτιά στον Έβρο το 2011. Επίσης, κατέθεσε προς τον Υπουργό στοιχεία που αποδεικνύουν ότι οι μισές περίπου πυρκαγιές το χρόνο συμβαίνουν στη βόρεια Ελλάδα.
Η κ. Μάρκου ζήτησε να μάθει ποιοι είναι οι λόγοι που επιβάλουν την μετεγκατάσταση της 383 ΜΕΕΑ από τη Θεσσαλονίκη στην Ελευσίνα, από τη στιγμή που τα οικονομικά στοιχεία υποδεικνύουν ότι είναι ασύμφορη για το Ελληνικό Δημόσιο, και για ποιον λόγο υποβαθμίζονται τις δυνατότητες αεροπυρόσβεσης αλλά και οι υποδομές για υποστήριξη τέτοιων επιχειρήσεων στην Βόρεια Ελλάδα, δεδομένου ότι, σύμφωνα με στοιχεία της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, ποσοστό κοντά στο 50% των πυρκαγιών εκδηλώνεται στον Βόρειο Τομέα όπως είναι χωρισμένος επίσημα από την Πυροσβεστική Υπηρεσία.
Μάλιστα, η κα Μάρκου μίλησε για την ύπαρξη εισαγγελικής έρευνας για το θέμα, με βάση καταγγελίες ότι η μετεγκατάσταση γίνεται για να ωφεληθούν συγκεκριμένες ιδιωτικές εταιρείες, εταιρείες που έχουν φτιάξει απόστρατοι της ΕΑΒ, οι οποίες θα αναλάβουν τη συντήρηση των αεροσκαφών.
Μάλιστα για το θέμα κατέθεσε επίκαιρη ερώτηση η βουλευτής της ΔΗΜΑΡ Κατερίνα Μάρκου, η οποία αρχικά αναφέρθηκε στο κόστος της μετεγκατάστασης της μονάδας το οποίο περιλαμβάνει γύρω στις 800.000 ευρώ για έξοδα μετάθεσης προσωπικού, μετακίνησης υλικού και απαραίτητων υποδομών καθώς και περίπου 1,5 ως 2,1 εκατομμύρια ευρώ κάθε χρόνο επιπλέον για συντηρήσεις των Canadair εκτός της Πολεμικής Αεροπορίας, από ιδιώτες, αφού στην Ελευσίνα δεν υπάρχουν οι απαραίτητες εγκαταστάσεις. Βέβαια, αν πάλι κατασκευαστεί η απαιτούμενη υποδομή στην Ελευσίνα, το κόστος για νέο υπόστεγο, συνεργεία, βελτίωση της πίστας στάθμευσης κλπ. θα ανέλθει στα 13 εκατομμύρια ευρώ περίπου.
Όσον αφορά το κόστος, προσκόμισε στοιχεία, σύμφωνα με τα οποία προκύπτει ζημιά για το Ελληνικό Δημόσιο από τη μετεγκατάσταση, σε μία προοπτική μέχρι το 2017, της τάξης περίπου των 7 εκατομμυρίων ευρώ συνολικά. Κι αυτό γιατί οι συνολικές δαπάνες της επόμενης πενταετίας προσεγγίζουν με έναν πρόχειρο υπολογισμό τα 5,8 εκατομμύρια ευρώ ενώ στην περίπτωση της μετεγκατάστασης ξεπερνούν τα 13 εκατομμύρια.
Στην εισήγησή της η κα Μάρκου μίλησε για την καταλυτική παρουσία της 383 Μοίρας τα τελευταία χρόνια στην άμεση αντιμετώπιση πυρκαγιών, όπως στο Δάσος του Σειχ Σου στη Θεσσαλονίκη, στην φωτιά του Αγίου Όρους το 2012 και στην μεγάλη φωτιά στον Έβρο το 2011. Επίσης, κατέθεσε προς τον Υπουργό στοιχεία που αποδεικνύουν ότι οι μισές περίπου πυρκαγιές το χρόνο συμβαίνουν στη βόρεια Ελλάδα.
Η κ. Μάρκου ζήτησε να μάθει ποιοι είναι οι λόγοι που επιβάλουν την μετεγκατάσταση της 383 ΜΕΕΑ από τη Θεσσαλονίκη στην Ελευσίνα, από τη στιγμή που τα οικονομικά στοιχεία υποδεικνύουν ότι είναι ασύμφορη για το Ελληνικό Δημόσιο, και για ποιον λόγο υποβαθμίζονται τις δυνατότητες αεροπυρόσβεσης αλλά και οι υποδομές για υποστήριξη τέτοιων επιχειρήσεων στην Βόρεια Ελλάδα, δεδομένου ότι, σύμφωνα με στοιχεία της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, ποσοστό κοντά στο 50% των πυρκαγιών εκδηλώνεται στον Βόρειο Τομέα όπως είναι χωρισμένος επίσημα από την Πυροσβεστική Υπηρεσία.
Μάλιστα, η κα Μάρκου μίλησε για την ύπαρξη εισαγγελικής έρευνας για το θέμα, με βάση καταγγελίες ότι η μετεγκατάσταση γίνεται για να ωφεληθούν συγκεκριμένες ιδιωτικές εταιρείες, εταιρείες που έχουν φτιάξει απόστρατοι της ΕΑΒ, οι οποίες θα αναλάβουν τη συντήρηση των αεροσκαφών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου