Το αίτημα για στήριξη σε αυτή τη φάση της «Εγνατία Οδός ΑΕ», στο θέμα των διοδίων, το οποίο εξέφρασε ο αντιπρόεδρος της Γιάννης Τσακλίδης, δεν στάθηκε δυνατό να επηρεάσει το Περιφερειακό Συμβούλιο Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, ώστε να πει ναι στο ενδεχόμενο εγκατάστασης δύο σταθμών διοδίων εντός των ορίων της Περιφέρειας, θέμα που έθεσε η μείζονα αντιπολίτευση και τελικά συζητήθηκε στη χθεσινοβραδυνή συνεδρίαση.
Αν και τόσο η ενημέρωση για το θέμα των διοδίων επί της οδού από τον αντιπρόεδρο της ΑΕ Γιάννη Τσακλίδη, ο οποίος παραβρέθηκε στη συνεδρίαση για το λόγο αυτό, όσο και οι τοποθετήσεις των συμβούλων διήρκεσαν αρκετά, τελικά το Σώμα δεν πείστηκε και έτσι στην πλειοψηφία του συμφώνησε με την πρόταση που έγινε από την πλευρά της μείζονος αντιπολίτευσης και ανέφερε ότι «είναι αδιανόητη και ανεπίτρεπτη η πληρωμή περισσότερων από μια φορά τελών διοδίων στους κινούμενους ανά κατεύθυνση στο σύνολο της διαδρομής της Εγνατίας εντός της περιφέρειάς μας, διότι κάτι τέτοιο (περισσότεροι του ενός σταθμοί σταθμοί διοδίων) θα προκαλούσε σωρεία προβλημάτων και τελικά θα κατέληγε να πλήξει τη συνοχή της περιφέρειας ΑΜΘ και το «πνεύμα» του Καλλικράτη, σε συνδυασμό με την υπερσυγκέντρωση υπηρεσιών στην έδρα».
Σημειώνεται ότι από την ψήφιση της απόφασης αποχώρησαν τόσο οι δύο σύμβουλοι της «Λαϊκής Συσπείρωσης», όσο και ο Τάκης Χαρίτου, επειδή δεν τέθηκε προς ψηφοφορία και η δική τους πρόταση για το θέμα που ανέφερε την αντίθεση στην πώληση της Εγνατίας οδού και την άρνηση ύπαρξης έστω και ενός σταθμού διοδίων. Παράλληλα απείχε από την ψηφοφορία ο Θανάσης Μακρής.
Η εισήγηση
Με την έναρξη της συζήτησης, το λόγο πήρε ο κ. Τσακλίδης, ο οποίος και παρουσίασε εκτενώς την πολιτική της εταιρίας για τα διόδια. Ξεκινώντας την εισήγησή του ο αντιπρόεδρος της εταιρίας σημείωσε ότι «είμαστε υπέρ των διοδίων αρκεί να μην είναι πολλά και ακριβά». Ανέφερε ότι υπάρχουν πολλές πιέσεις από την Ευρωπαϊκή Ένωση για να μπουν τα διόδια, τα οποία θα έπρεπε ήδη να έχουν μπεί ενώ κατηγόρησε όσους λένε ότι δεν πληρώνουν διόδια λέγοντας πως υπάρχει ένα σημαντικό κόστος για τη συντήρηση και λειτουργία του δρόμου που πρέπει να καλυφθεί και το οποίο πρέπει να πληρώνουν οι χρήστες.
Όπως σημείωσε η θέση της εταιρίας είναι να λειτουργήσουν επτά σταθμοί διοδίων μαζί με αυτούς των Μαλγάρων και του Πολύμυλου, κάτι που σημαίνει ότι πρέπει να εγκατασταθούν άλλοι πέντε προκειμένου να καλυφθούν και τα 660 χιλιόμετρα της Εγνατίας. Οι σταθμοί θα τοποθετούνται κάθε 90 με 95 χιλιόμετρα, κάτι που είναι η χρυσή τομή. Υπογράμμισε τον προσωρινό χαρακτήρα των διοδίων αφού, όπως ανέφερε σε ένα με ενάμισι χρόνο θα λειτουργήσουν τα ηλεκτρονικά διόδια, οπότε αυτές οι λύσεις είναι προσωρινές.
Επανέλαβε αρκετές φορές την ασφυκτική οικονομική κατάσταση της «Εγνατία Οδός ΑΕ» παρατηρώντας ότι τα έξοδα της αγγίζουν τα 40 εκατομμύρια το χρόνο, τώρα που ο δρόμος είναι καινούργιος και τα οποία θα αυξηθούν αργότερα και κατά μέσο όρο θα είναι 60 με 70 εκατομμύρια ευρώ.
«Θέλουμε από τα διόδια να βγάλουμε αυτά τα λεφτά» παρατήρησε λέγοντάς πως εφόσον περισσεύουν χρήματα αυτά θα διατίθενται για τοπικές παρεμβάσεις. «Ζητώ να στηρίξετε αυτή την προσπάθεια», παρατήρησε.
Σχετικά με τα διόδια αναφέρθηκε στην αρχική χωροθέτηση των τριών σταθμών στον άξονα Θεσσαλονίκης – Έβρου, λέγοντας ότι ένας θα εγκατασταθεί στη Νυμφόπετρα, ένας στη Μουσθένη και ένας στον Ίασμο. Αναφέρθηκε επίσης σε λάθη που έκαναν «κάποιοι» και «παρέσυραν» και τοπικούς φορείς για το θέμα των διοδίων στη Μουσθένη, και αναφέρθηκε και στο ομόφωνο αρνητικό ψήφισμα του Δημοτικού Συμβουλίου Παγγαίου, το οποίο ζητούσε μεταφορά του σταθμού στο Στρυμόνα, κάτι που όπως είπε μπορεί να γίνει αφού εντοπίστηκε κατάλληλη θέση. Βέβαια υπεραμύνθηκε της θέσης για τη δημιουργία του σταθμού στη Μουσθένη λέγοντας πως αν θα γίνει θα γίνει το φθινόπωρο, οπότε ουσιαστικά θα λειτουργήσουν μόνο για ένα χρόνο, αφού μετά θα ισχύσει το νέο σύστημα.
Σχετικά με τα πλευρικά διόδια σημείωσε ότι δεν έχει αποκλειστεί το ενδεχόμενο δημιουργίας και στην περιοχή, στις εισόδους του αυτοκινητοδρόμου, ενώ επανέλαβε την πρόταση προς το Σώμα να στηρίξει αυτή τη θέση της Εγνατίας Οδού ΑΕ.
Οι τοποθετήσεις
Πρώτος το λόγο πήρε ο Γιώργος Παυλίδης ο οποίος σημείωσε ότι την Εγνατία την πλήρωσαν και οι αυτοδιοικήσεις μέσα από τα ΠΕΠ, ενώ πρότεινε να ισχύσει κάρτα κατοίκου της Περιφέρειας «γιατί δεν μπορεί κάποιος από την περιοχή του Παγγαίου να πληρώνει δύο και τρεις φορές διόδια για να έρθει στην Κομοτηνή να εξυπηρετηθεί». Επανέλαβε μάλιστα τη θέση της παράταξής του για να πληρώνει κανένας μια φορά ανά κατεύθυνση εντός των ορίων της περιφέρειας.
Παίρνοντας το λόγο ο εισηγητής της πρότασης Ανδρέας Μπαλίκας σημείωσε πως «πετύχαμε ήδη την μεταφορά των διοδίων στο Στρυμόνα. Αν συνεχίσουμε ίσως πετύχουμε και άλλα» και κάλεσε τον περιφερειάρχη να εφαρμόσει για μια ακόμη φορά αυτό που έχει πει ότι όταν αντιδρούν οι τοπικές κοινωνίες η περιφέρεια θα είναι δίπλα τους.
Για ψευτοδίλημμα όσον αφορά το ποιος πρέπει να πληρώσει το κόστος έκανε λόγο ο Χρήστος Τρέλλης λέγοντας πως δεν θα πρέπει να λειτουργήσει κανένας σταθμός διοδίων, άποψη στην οποία συμφώνησε και ο Τάκης Χαρίτου. Τέλος για «λαϊκίστικη θέση» όσων λένε ότι δεν πρέπει να πληρώνουμε για τους δρόμους έκανε λόγο ο Θανάσης Μακρής που είπε ότι δεν είναι κατά γενικά των διοδίων.
Τέλος παίρνοντας το λόγο ο περιφερειάρχης Άρης Γιαννακίδης είπε ότι συμφωνεί με την αρχική εισήγηση του θέματος δεδομένου ότι γίνεται προσπάθεια να εκφραστούν τα συμφέροντα της περιοχής και των κατοίκων οι οποίοι βιώνουν σημαντικά προβλήματα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου